Elektromobilność Lublin kupi elektryczne autobusy 02 maja 2018 Elektromobilność Lublin kupi elektryczne autobusy 02 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektryczne autobusy coraz częściej trafiają do floty komunikacji miejskich różnych miast Polski. Do ich grona niebawem dołączy Lublin, który ogłosił przetarg na zakup nowych pojazdów – 20 sztuk autobusów 12-metrowych niskopodłogowych napędzanych energią elektryczną, które będą mieć na wyposażeniu m.in. klimatyzację oraz system do liczenia pasażerów. Firmy startujące w przetargu muszą spełnić warunki związane z wyposażeniem pojazdów. Autobusy powinny zmieścić co najmniej 70 osób, być w pełni elektryczne i wyposażone w baterie litowo-jonowe o pojemności nie mniejszej niż 96 kWh, które można ładować za pomocą pantografu. Na wyposażeniu niezbędne są również np. gniazda USB do zasilania urządzeń mobilnych pasażerów. Reklama Lublin chciałby odebrać zamówione autobusy do końca 2019 roku. Możliwe, że do przetargu wystartuje lubelski Ursus, który zyskuje coraz większą liczbę zamówień na produkowane przez siebie pojazdy. Już w październiku ubiegłego roku Karol Zarajczyk, prezes Ursusa, powiedział w jednym z wywiadów, że firma zebrała zamówienia na kwotę 180 mln złotych na nadchodzący 2018 rok. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.