Elektromobilność Maluch z Chin podbije świat? 01 marca 2018 Elektromobilność Maluch z Chin podbije świat? 01 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Chiny nie zwalniają tempa w projektowaniu i produkcji tanich pojazdów elektrycznych. Tym razem chińska spółka SAIC-GM-Wuling powiązana z koncernem GM postanowiła zaprezentować Baojun E100, którego cena według zapewnień władz firmy nie przekroczy poziomu 7 200 dolarów. Ten maluch z wyglądu przypominający popularnego Smarta mierzy niecałe 2,5 m długości, 1,5 m szerokości oraz 1,67 m wysokości. Został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 29 kW, a jego akumulator zapewnia zasięg do 155 km. Reklama Zamiarem konstruktorów było wyprodukowanie taniego i ekologicznego samochodu przeznaczonego dla dwóch osób. Wspomniana wcześniej niska cena to główna zaleta Baojun E100, która dodatkowo może być modyfikowana na terenie Chin pod kątem siły nabywczej obywateli. Bajoun E100 zadebiutował już na drogach chińskiego miasta Liuzhou. Dzięki dopłatom lokalnych władz pojazd sprzedał się w liczbie 11 446 sztuk w zaledwie 5 miesięcy, co uczyniło go jednym z najlepiej sprzedających się aut na terenie Chin. Sukces Baojun E100 zachęcił producenta do ekspansji we wszystkich rejonach kraju. Umożliwić to mają zachęty finansowe oraz ulgi, jakie zostały zapowiedziane przez lokalne władze. Należy dodać, że cena za którą można nabyć pojazd, pokrywa tylko połowę rzeczywistych kosztów wyprodukowania samochodu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.