Elektromobilność Maluch z Chin podbije świat? 01 marca 2018 Elektromobilność Maluch z Chin podbije świat? 01 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Pociąg przyszłości na polskim torze. Czym ICE 3neo różni się od Pendolino? W lipcu na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pojawił się niemiecki pociąg dużych prędkości ICE 3neo. To jednostka mogąca osiągać 320 km/h, a mimo to testy odbywają się w Polsce, gdzie infrastruktura nie pozwala przekroczyć 200 km/h. To nie paradoks, lecz znak kierunku, w jakim zmierzają europejskie koleje dużych prędkości. Elektromobilność Unia Europejska inwestuje 852 mln euro w baterie do pojazdów elektrycznych Europejski Fundusz Innowacji rozpoczął dofinansowania do projektów baterii do samochodów elektrycznych. Inwestycja ma zwiększyć produkcję akumulatorów i uniezależnić UE od importu spoza Europy. Projekty zakładają nie tylko innowacyjne rozwiązania dla elektromobilności, ale również działają zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Chiny nie zwalniają tempa w projektowaniu i produkcji tanich pojazdów elektrycznych. Tym razem chińska spółka SAIC-GM-Wuling powiązana z koncernem GM postanowiła zaprezentować Baojun E100, którego cena według zapewnień władz firmy nie przekroczy poziomu 7 200 dolarów. Ten maluch z wyglądu przypominający popularnego Smarta mierzy niecałe 2,5 m długości, 1,5 m szerokości oraz 1,67 m wysokości. Został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 29 kW, a jego akumulator zapewnia zasięg do 155 km. Reklama Zamiarem konstruktorów było wyprodukowanie taniego i ekologicznego samochodu przeznaczonego dla dwóch osób. Wspomniana wcześniej niska cena to główna zaleta Baojun E100, która dodatkowo może być modyfikowana na terenie Chin pod kątem siły nabywczej obywateli. Bajoun E100 zadebiutował już na drogach chińskiego miasta Liuzhou. Dzięki dopłatom lokalnych władz pojazd sprzedał się w liczbie 11 446 sztuk w zaledwie 5 miesięcy, co uczyniło go jednym z najlepiej sprzedających się aut na terenie Chin. Sukces Baojun E100 zachęcił producenta do ekspansji we wszystkich rejonach kraju. Umożliwić to mają zachęty finansowe oraz ulgi, jakie zostały zapowiedziane przez lokalne władze. Należy dodać, że cena za którą można nabyć pojazd, pokrywa tylko połowę rzeczywistych kosztów wyprodukowania samochodu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.