Wiadomości OZE Megaładowarka polskiej firmy została dostarczona do Hamburga 01 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Megaładowarka polskiej firmy została dostarczona do Hamburga 01 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Stacja ładowania autobusów elektrycznych o mocy 1,2 MW stworzona została przez zielonogórską firmę Ekoenergetyka-Polska. Prace nad uruchomieniem całej infrastruktury postępują. Teren zajezdni w Hamburgu jest stopniowo modernizowany na rzecz elektromobilności. Reklama Polska megaładowarka pojazdów elektrycznych Stacja składa się z 4 bloków o mocy 300 kW, z których każdy może ładować jednocześnie 4 autobusy. Firma zainstalowała i podłączyła dodatkowo zaprojektowane satelitki, w celu usprawnienia działania i zwiększenia liczby ładowanych autobusów do 16 jednocześnie. Ekoenergetyka-Polska przewiduje dostarczenie stacji ładowania autobusów o łącznej mocy ponad 7 MW W zeszłym roku Ekoenergetyka-Polska podpisała 8-letnią umowę z jednym z największych operatorów transportu publicznego w Niemczech – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein. Kontrakt przewiduje dostarczenie stacji ładowania dla autobusów elektrycznych o łącznej mocy ponad 7 MW. Pierwszym etapem jest dostarczenie stacji ładowania o mocy 1,2 MW. Pod koniec marca tego roku firma poinformowała o finalizacji wewnętrznych testów ładowarki, następnie stacja o masie 30 ton została przetransportowana do Hamburga. Władze Hamburga planują osiągnąć cel całkowitej elektryfikacji komunikacji miejskiej w mieście do 2030 roku. Foto: Ekoenergetyka-Polska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.