Wiadomości OZE Megaładowarka polskiej firmy została dostarczona do Hamburga 01 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Megaładowarka polskiej firmy została dostarczona do Hamburga 01 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Stacja ładowania autobusów elektrycznych o mocy 1,2 MW stworzona została przez zielonogórską firmę Ekoenergetyka-Polska. Prace nad uruchomieniem całej infrastruktury postępują. Teren zajezdni w Hamburgu jest stopniowo modernizowany na rzecz elektromobilności. Reklama Polska megaładowarka pojazdów elektrycznych Stacja składa się z 4 bloków o mocy 300 kW, z których każdy może ładować jednocześnie 4 autobusy. Firma zainstalowała i podłączyła dodatkowo zaprojektowane satelitki, w celu usprawnienia działania i zwiększenia liczby ładowanych autobusów do 16 jednocześnie. Ekoenergetyka-Polska przewiduje dostarczenie stacji ładowania autobusów o łącznej mocy ponad 7 MW W zeszłym roku Ekoenergetyka-Polska podpisała 8-letnią umowę z jednym z największych operatorów transportu publicznego w Niemczech – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein. Kontrakt przewiduje dostarczenie stacji ładowania dla autobusów elektrycznych o łącznej mocy ponad 7 MW. Pierwszym etapem jest dostarczenie stacji ładowania o mocy 1,2 MW. Pod koniec marca tego roku firma poinformowała o finalizacji wewnętrznych testów ładowarki, następnie stacja o masie 30 ton została przetransportowana do Hamburga. Władze Hamburga planują osiągnąć cel całkowitej elektryfikacji komunikacji miejskiej w mieście do 2030 roku. Foto: Ekoenergetyka-Polska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.