Elektromobilność Mercedes elektryfikuje użytkową część swojej oferty handlowej 27 listopada 2017 Elektromobilność Mercedes elektryfikuje użytkową część swojej oferty handlowej 27 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Mercedes-Benz, nie pozostając w tyle za konkurencją oraz idąc z prądem zmian na rynku, planuje dostosować asortyment do wymagań klientów. Dlatego w najbliższym czasie zamierza wprowadzić do swojej oferty skierowanej dla firm i podmiotów gospodarczych użytkowe wersje samochodów z napędem elektrycznym. W pierwszej kolejności zelektryfikowana zostanie popularna wersja słynnego Vito, który po otrzymaniu nowego elektrycznego napędu zmieni nazwę na eVito. Reklama Pojazd będzie się rozpędzać do prędkości 120 km/h, a jego zasięg to około 150 kilometrów przy ładowności na poziomie 1073 kilogramów. Powierzchnia przestrzeni ładunkowej to 6,6 m3. Czas ładowania akumulatorów litowo-jonowych, o pojemności 41,4 kWh, to około 6 godzin, a maksymalna moc samochodu wyniesie 115 KM przy 300 Nm momentu obrotowego. Klienci, którzy złożyli już zamówienia na eVito, mogą spodziewać się odbioru zamówienia w połowie 2018 roku, po wpłaceniu około 170 tysięcy złotych. Wiadomo również, który z popularnych samochodów Mercedesa zostanie zelektryfikowany w następnej kolejności. Będzie nim znany na całym globie Sprinter. Po zelektryfikowaniu pojazd zmieni nazwę na eSprinter. W tym wypadku odbiór auta będzie możliwy najwcześniej w 2019 roku. Jako trzeci w kolejności do zelektryfikowania został zakwalifikowany model Citan. Czy Mercedes znajdzie kupców na elektryczne wersje swoich samochodów użytkowych? Według informacji płynących z centrali koncernu pierwsza, większa partia zamówienia, obejmująca 1500 sztuk eVito i eSprinter, ma zostać dostarczona logistycznej firmie Hermes. Taktyka koncernu na najbliższe lata przewiduje przeznaczenie 150 milionów euro na elektryfikację swojej oferty bazowej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.