Elektromobilność Mercedes elektryfikuje użytkową część swojej oferty handlowej 27 listopada 2017 Elektromobilność Mercedes elektryfikuje użytkową część swojej oferty handlowej 27 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowarki do samochodów elektrycznych zamontowane…w chodnikach Innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych za pomocą kabla biegnącego w chodniku oddzielającym posesję od drogi zostało wprowadzone w gminie Villers-le-Ville w Belgii. Dzięki instalacji pokrytej gumą i wpuszczonej w chodnik, możliwe jest ładowanie pojazdu podczas parkowania oraz wyjęcie kabla zaraz po użyciu. Elektromobilność Wojna o elektryki trwa. Kanada ze 100% cłem na auta elektryczne z Chin Kanadyjski rząd oficjalnie zdecydował o nałożeniu ceł w wysokości 100% na samochody elektryczne importowane z Chin. Chodzi nie tylko o marki z Państwa Środka, ale też, na przykład, o Tesle produkowane w położonych tam fabrykach. Kanada dołącza tym samym do USA i Unii Europejskiej, które w przeciągu ostatnich miesięcy znacząco utrudniły Chińczykom zalewanie lokalnych rynków tanimi autami na prąd. Mercedes-Benz, nie pozostając w tyle za konkurencją oraz idąc z prądem zmian na rynku, planuje dostosować asortyment do wymagań klientów. Dlatego w najbliższym czasie zamierza wprowadzić do swojej oferty skierowanej dla firm i podmiotów gospodarczych użytkowe wersje samochodów z napędem elektrycznym. W pierwszej kolejności zelektryfikowana zostanie popularna wersja słynnego Vito, który po otrzymaniu nowego elektrycznego napędu zmieni nazwę na eVito. Reklama Pojazd będzie się rozpędzać do prędkości 120 km/h, a jego zasięg to około 150 kilometrów przy ładowności na poziomie 1073 kilogramów. Powierzchnia przestrzeni ładunkowej to 6,6 m3. Czas ładowania akumulatorów litowo-jonowych, o pojemności 41,4 kWh, to około 6 godzin, a maksymalna moc samochodu wyniesie 115 KM przy 300 Nm momentu obrotowego. Klienci, którzy złożyli już zamówienia na eVito, mogą spodziewać się odbioru zamówienia w połowie 2018 roku, po wpłaceniu około 170 tysięcy złotych. Wiadomo również, który z popularnych samochodów Mercedesa zostanie zelektryfikowany w następnej kolejności. Będzie nim znany na całym globie Sprinter. Po zelektryfikowaniu pojazd zmieni nazwę na eSprinter. W tym wypadku odbiór auta będzie możliwy najwcześniej w 2019 roku. Jako trzeci w kolejności do zelektryfikowania został zakwalifikowany model Citan. Czy Mercedes znajdzie kupców na elektryczne wersje swoich samochodów użytkowych? Według informacji płynących z centrali koncernu pierwsza, większa partia zamówienia, obejmująca 1500 sztuk eVito i eSprinter, ma zostać dostarczona logistycznej firmie Hermes. Taktyka koncernu na najbliższe lata przewiduje przeznaczenie 150 milionów euro na elektryfikację swojej oferty bazowej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.