Świat Meyer Burger rezygnuje z przeniesienia części sprzedaży do Chin 19 sierpnia 2019 Świat Meyer Burger rezygnuje z przeniesienia części sprzedaży do Chin 19 sierpnia 2019 Przeczytaj także OZE Ponad 50% wyprodukowanej energii pochodzi z OZE – podaje Komisja Europejska Według danych z raportu KE „On European electricity markets”, udział OZE w wytwarzaniu energii elektrycznej osiągnął rekordowy wynik w drugim kwartale br. Energetyka słoneczna i wiatrowa odpowiadała za 52% całej produkcji, czyli 302 TWh. Spadają również ceny energii i wydobycie węgla. OZE Korzystasz z porównywarek OZE? Przygotuj się na falę telefonów od różnych firm Osoby planujące montaż fotowoltaiki, pompy ciepła czy innych rozwiązań z zakresu OZE kierują się przede wszystkim ceną tych usług. Wiele z nich korzysta z tzw. porównywarek, czyli platform internetowych, które zbierają dane użytkownika, analizują je i odsyłają najlepiej dopasowane oferty od swoich partnerów. Zainteresowany wypełnia formularz, a porównywarka zbiera oferty partnerskich firm i wysyła je do potencjalnego klienta. Czy wykorzystane w ten sposób dane są bezpieczne? Dlaczego większość z tych firm nie posiada Polityki Prywatności? Gdzie szukać sprawdzonych danych o sektorze OZE? Meyer Burger poinformował o zmianie planów biznesowych i zaangażowaniu się w rozwój fotowoltaiki w Europie. Szwajcarski producent technologii, z których korzystają producenci ogniw i modułów fotowoltaicznych, zamierza pomóc w rozszerzeniu produkcji norweskiemu producentowi modułów REC Solar. Reklama Prezes Meyer Burger Hans Brändle ogłosił, że „nieatrakcyjne marże w branży fotowoltaicznej skłoniły przedsiębiorstwo do zrewidowania planowanego przeniesienia części produkcji do Chin”. Początkowo transformacja przedsiębiorstwa miała na celu redukcję etatów w Szwajcarii i zwiększenie udziału na chińskim rynku fotowoltaicznym. Znaczna część sprzedaży i części serwisowej miały znaleźć się w Wuxi-Shanghai. W ramach umowy REC Solar wykorzysta sprzęt firmy Meyer Burger do zwiększenia mocy modułów HJT i SmartWire. Firmy poinformowały, że planowana jest również „współpraca z potencjalnym strategicznym partnerem niższego szczebla„. Współpraca z norweską spółką pozwoli Meyer Burger wykorzystać wartość ekonomiczną wysokowydajnej technologii produkcji modułów i zmniejszyć ryzyko standaryzacji. Ostateczna umowa o podziale zysku i wyłączności zostanie sporządzona w najbliższych miesiącach i zatwierdzona przez zarządy obu spółek. Meyer Burger zakończył pierwsze półrocze 2019 roku z zyskiem netto na poziomie 1,8 mln CHF, co oznacza spadek w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy wyniki finansowe wynosiły 8,3 mln CHF. Sprzedaż netto spadła do 123 milionów CHF z 232 milionów CHF w pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku. Oznacza to stratę 21 milionów CHF – przed odliczeniem odsetek i podatków – czyli spadek z 15 milionów CHF zysku rok do roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.