Świat Meyer Burger rezygnuje z przeniesienia części sprzedaży do Chin 19 sierpnia 2019 Świat Meyer Burger rezygnuje z przeniesienia części sprzedaży do Chin 19 sierpnia 2019 Przeczytaj także OZE Związek Pracodawców Czystego Powietrza – kto może dołączyć i jakie korzyści oferuje firmom z branży OZE? 21 lutego 2025 roku podpisany został akt założycielski związku Pracodawców Czystego Powietrza (PCP), do którego w ostatnim czasie przystąpiło kolejne 10 firm. Jakie warunki musi spełnić przedsiębiorca, aby stać się częścią związku? Co stowarzyszenie oferuje firmom z sektora OZE? Fotowoltaika Nadwyżki energii z fotowoltaiki. Dlaczego Polska pilnie potrzebuje magazynów energii? Moc fotowoltaiki w Polsce osiągnęła rekordowy wynik – prawie 22 GW, tym samym plasując Polskę w czołówce europejskich producentów energii odnawialnej ze słońca. Wzrost fotowoltaiki jest szybszy niż kiedykolwiek, zaledwie w ciągu roku przybyło 4,3 GW, a kolejne moce są w budowie. Czy Polski system energetyczny jest przygotowany na ten dynamiczny przyrost? Meyer Burger poinformował o zmianie planów biznesowych i zaangażowaniu się w rozwój fotowoltaiki w Europie. Szwajcarski producent technologii, z których korzystają producenci ogniw i modułów fotowoltaicznych, zamierza pomóc w rozszerzeniu produkcji norweskiemu producentowi modułów REC Solar. Reklama Prezes Meyer Burger Hans Brändle ogłosił, że „nieatrakcyjne marże w branży fotowoltaicznej skłoniły przedsiębiorstwo do zrewidowania planowanego przeniesienia części produkcji do Chin”. Początkowo transformacja przedsiębiorstwa miała na celu redukcję etatów w Szwajcarii i zwiększenie udziału na chińskim rynku fotowoltaicznym. Znaczna część sprzedaży i części serwisowej miały znaleźć się w Wuxi-Shanghai. W ramach umowy REC Solar wykorzysta sprzęt firmy Meyer Burger do zwiększenia mocy modułów HJT i SmartWire. Firmy poinformowały, że planowana jest również „współpraca z potencjalnym strategicznym partnerem niższego szczebla„. Współpraca z norweską spółką pozwoli Meyer Burger wykorzystać wartość ekonomiczną wysokowydajnej technologii produkcji modułów i zmniejszyć ryzyko standaryzacji. Ostateczna umowa o podziale zysku i wyłączności zostanie sporządzona w najbliższych miesiącach i zatwierdzona przez zarządy obu spółek. Meyer Burger zakończył pierwsze półrocze 2019 roku z zyskiem netto na poziomie 1,8 mln CHF, co oznacza spadek w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy wyniki finansowe wynosiły 8,3 mln CHF. Sprzedaż netto spadła do 123 milionów CHF z 232 milionów CHF w pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku. Oznacza to stratę 21 milionów CHF – przed odliczeniem odsetek i podatków – czyli spadek z 15 milionów CHF zysku rok do roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.