Wiadomości OZE Milion aut elektrycznych we Włoszech? 27 czerwca 2018 Wiadomości OZE Milion aut elektrycznych we Włoszech? 27 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Rząd we Włoszech zamierza wesprzeć elektromobilność i sprawić, aby na drogach krajowych pojawiło się ponad milion pojazdów elektrycznych do 2020 roku. Cel ten może kosztowość około 10 miliardów euro, a w jego osiągnięciu powinna pomóc ustawowa redukcja samochodów z silnikami wysokoprężnymi i zasilanych benzyną oraz finansowe zachęty do zakupu aut hybrydowych i elektrycznych. Reklama Sceptycy twierdzą, że cel, który postawił rząd we Włoszech, jest ambitny, ale mało realny do osiągnięcia. Gdyby jednak udało się to zrobić, kraj ten stałyby się liderem w branży elektryków. Aktualne statystyki przedstawiają się następująco: w zeszłym roku Włosi kupili jedynie 2 600 sztuk w pełni elektrycznych modeli osobowych, a licząc dodatkowo wersje hybrydowe – 7 400 sztuk. Jak szacuje European Automobile Manufacturers Association, na tamtejszych drogach porusza się jedynie 5 000 elektryków. Dlatego, aby zachęcić do zakupu samochodów elektrycznych, rząd we Włoszech musiałby opracować program dofinansowań na poziomie co najmniej Norwegii, co przełożyłoby się na koszty w wysokości kilku miliardów euro i nie gwarantowałoby sukcesu. Ponadto rozwój elektromobilności musiałby wesprzeć firmy, takie jak Enel SpA – największy europejski zakład energetyczny, który powinien zainwestować od 100 do 300 milionów euro w instalację 14 000 stacji ładowania we Włoszech do 2022 roku. Francesco Venturini, szef Enel X, jednostki biznesowej odpowiedzialnej za samochody elektryczne, w imieniu firmy powiedział, że: „rozwój publicznej infrastruktury jest znacznie bardziej skomplikowany, niż się spodziewaliśmy”, a osiągnięcie efektów wymaga spójnej i jasnej wizji rządu. Włochy muszą się jednak zmobilizować do efektywniejszego wdrażania elektromobliności. Póki co tamtejszy rynek zdominowany jest przez pojazdy napędzane gazem ziemnym – w ubiegłym roku Włosi kupili około 230 000 tego typu aut. Natomiast Rzym od 2024 roku wprowadza całkowity zakaz wjazdu samochodów z silnikiem diesla. Do rozwoju elektromoblilności chce przyczynić się również Fiat, którego dyrektor generalny, Sergio Marchionne, zainwestuje 9 miliardów euro w rozwój swoich elektrycznych modeli do 2020 roku. źródło: bloomberg Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.