Wiadomości OZE Anglicy rozwijają flotę dwupoziomowych autobusów na biogaz 27 czerwca 2018 Wiadomości OZE Anglicy rozwijają flotę dwupoziomowych autobusów na biogaz 27 czerwca 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Autobusy piętrowe są nieodzownym elementem angielskich miast. W Wielkiej Brytanii funkcjonuje największa na świecie flota autobusów piętrowych zasilanych biogazem. Do użytku został oddany 53 z nich produkcji Scania, który będzie eksploatowany na drogach miasta Nottingham w środkowej Anglii. Reklama Silniki i podwozia nowych autobusów piętrowych zostały opracowane przez szwedzką Scanię we współpracy z Alexander Dennis, firmą odpowiedzialną za nadwozie pojazdu. „Stanowi to ważny kamień milowy dla Nottingham City Transport (NCT) oraz firmy Scania, ponieważ wspólnie dążymy do zmiany kierunku w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości transportu”, wyjaśnił Mark Oliver, dyrektor generalny ds. sprzedaży floty autobusów Scania UK Bus & Coach. „Jesteśmy pewni, że wielu innych operatorów transportu publicznego w Wielkiej Brytanii będzie się kierować rozwiązaniami z Nottingham”, dodał przedstawiciel Scania. NCT jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w Anglii. Przy użyciu 53 autobusów piętrowych na biogaz miasto redukuje emisję dwutlenku węgla (CO2) o 3500 ton, tlenków azotu o 35 ton oraz emisję cząstek stałych o 0,75 tony w skali roku. Do 2020 roku miasto planuje zredukować emisje wszystkich zanieczyszczeń o 90%. Użycie biometanu w transporcie redukuje emisję CO2 o 84%. Biogaz produkowany jest naturalnie w procesie fermentacji beztlenowej i z wykorzystaniem odpadów spożywczych (10 milionów ton odpadów spożywczych trafia na wysypiska każdego roku), odpadów z gospodarstw rolnych i ścieków. Metan emitowany w procesie fermentacji jest wychwytywany i przetwarzany na paliwo. Skład biogazu różni się w zależności od źródła procesu fermentacji beztlenowej. Angielscy pasażerowie mogą się cieszyć nie tylko „zieloną jazdą”, ale także płynniejszą i cichszą, możliwością ładowania telefonów na pokładzie oraz darmowym WI-Fi 4G. Zastosowanie piętrowych autobusów pozwala na podwojenie pojemności transportu publicznego, nie powodując przy tym korków. Decydenci Nottingham planują dalsze zamówienia dwupoziomowych autobusów z biogazem oraz zamianę 185 obecnie użytkowanych autobusów na pojazdy spełniające normy emisji Euro 6. Miasto planuje także zakup kolejnych 67 autobusów zasilanych biogazem do 2020 roku. Źródło: Scania, NCT Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.