Wiadomości OZE Milion elektryków w Polsce do 2030? Możliwe, ale z dodatkowym wsparciem 25 lutego 2019 Wiadomości OZE Milion elektryków w Polsce do 2030? Możliwe, ale z dodatkowym wsparciem 25 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Przy optymalnym wykorzystaniu wszystkich możliwości torujących drogę dla rozwoju elektromobilności, zwłaszcza środków z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT) oraz, wprowadzeniu zachęty w postaci obniżonych podatków po polskich drogach może do 2030 roku jeździć milion aut elektrycznych – wynika z raportu „Polish EV Outlook 2019”, opracowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i firmę doradczą Frost & Sullivan. Reklama W 2018 roku w Polsce zostało zarejestrowanych 1,6 mln samochodów osobowych i dostawczych. Aż 60% z nich to samochody używane pochodzące z importu. Auta elektryczne to zaledwie 0,2%, co odpowiada 1 324 sztukom. Dla porównania w 2017 roku było to 1068 sztuk. Przy takim tempie wzrostu do 2030 roku po drogach Polski mogłoby się poruszać zaledwie niespełna 18 tys. elektryków, co nijak nie pokrywa się z założeniami Planu Rozwoju Elektromobilności, zakładającego, że w tym momencie powinno być w naszym kraju milion takich aut. Z przygotowanego przez PSPA oraz Frost & Sullivan raportu „Polish EV Outlook 2019” wynika jednak, że wsparcie, które rząd zamierza wprowadzić w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, doprowadzi do znacznego rozwoju elektromobilności. Przy optymalnym wykorzystaniu tych środków całkowita ilość EV miałaby w Polsce wynieść w 2025 r. ok. 300 tys. pojazdów. W Polsce w roku 2030 r., osiągnęlibyśmy poziom 700 tys. sztuk, a dziesięć lat później liczba ta mogłaby wzrosnąć do nawet 2,5 mln. Gdyby jednak fundusze FNT, pozwalające m. in. na dopłatę do zakupu pojazdu elektrycznego w wysokości do 36 tys. zł i 150 tys. zł do infrastruktury ładowania, zostały uzupełnione o dodatkowy instrument w postaci czasowego zwolnienia z VAT, to rozwój rynku byłby jeszcze bardziej dynamiczny. Wówczas, zdaniem twórców raportu, w 2025 roku mielibyśmy 500 tys. aut elektrycznych, w 2030 roku osiągnięty zostałby cel miliona EV, a już dziesięć lat później rynek ten potroiłby się. źródła: PSPA, rynekinfrastruktury.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.