OZE Mitsubishi zaoferuje system V2H 17 kwietnia 2019 OZE Mitsubishi zaoferuje system V2H 17 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. Nowy system, który pozwoli właścicielowi domu na przechwytywanie energii słonecznej, a następnie udostępnienie jej w razie potrzeby między domem, a elektrycznym samochodem z akumulatorem – i z powrotem – trafił do oferty japońskiego producenta samochodów – Mitsubishi. Ma pojawić się także na rynku europejskim. Reklama Dzięki takiemu rozwiązaniu pojawia się możliwość integracji energii domowej i z samochodu, aby nie tylko korzystać z tego samego źródła (np. fotowoltaiki), ale także dzielić moc zgodnie z codziennym, bieżącym zapotrzebowaniem. System Dendo Drive House (DDH), który po raz pierwszy będzie dostępny w Japonii i Europie, wykorzystuje technologię pojazdu do domu (V2H), aby umożliwić wielu pojazdom elektrycznym i hybrydowym typu plug-in czerpanie korzyści z energii słonecznej skumulowanej w przydomowym magazynie energii, ale i również udostępniać ją z powrotem, gdy spadnie poziom energii w baterii domowej. System będzie sprzedawany przez dealerów Mitsubishi. Otrzymamy więc nie tylko sam samochód, ale także panele słoneczne na dach, dwukierunkową ładowarkę i akumulator domowy. Taki system oferuje już na rynku japońskim Nissan. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.