Wiadomości OZE Na chilijskich drogach pojawi się najdłuższy na świecie autobus elektryczny 29 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Na chilijskich drogach pojawi się najdłuższy na świecie autobus elektryczny 29 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Chile zamówiło u chińskiego koncernu BYD autobusy elektryczne K12A, które mogą pomieścić aż 250 osób. Długość pojazdu wynosi prawie 27 metrów! Jak dotąd w przypadku tak dużych autobusów kraj ten stawiał na tradycyjne, spalinowe modele. Reklama Autobusy elektryczne K12A zaprezentowano na początku kwietnia w Shenzen w Chinach. To najnowszy model wyprodukowany przez koncert BYD. Jest jednocześnie najbardziej wydajny. Szacuje się, że pojedynczy pojazd w ciągu roku może ograniczyć zużycie do 360 tys. litrów paliwa i zredukować emisję dwutlenku węgla o 80 ton! Wrażenie robią także jego parametry. K12A – potwór z napędem na cztery koła Autobus K12A ma 26,8 metrów długości, dzięki czemu pomieści aż 250 pasażerów. Osiąga prędkość 70 km/h, co w zupełności wystarczy do poruszania się po mieście czy na jego obrzeżach. Na jednym ładowaniu przejedzie nawet do 300 km. Jest przystosowany do jazdy po trudniejszym terenie – posiada napęd na cztery koła. Jednocześnie jest wyposażony w system 4WD, który pozwala na elastyczne przełączanie napędu (2 lub 4). To pojazd przegubowy podzielony na trzy części, co umożliwia sprawną komunikację w mieście. Ell bus más grande de la historia de los eléctricos, el BYD K12A hecho para @transmilenio y otros sistemas BRT del mundo, evitará 193 tons de CO2 equivalentes a sembrar 8.900 árboles ???? pronto transmitiremos desde nuestra casa matriz @Shenzhen China @BYD #bus #Colombia pic.twitter.com/pU3oRc93MB — BYD Eléctricos Col (@BYD_Electricos) April 1, 2019 Najdłuższy autobus świata wejdzie w skład floty miejskiej w stolicy – Santiago de Chile. Prezydent Chile, Sebastián Piñera ma ambitny plan zakładający, że do 2022 roku transport publiczny będzie korzystał z pojazdów elektrycznych w 80%! Brzmi to imponująco szczególnie w zestawieniu z problemami, jakie wywołała w Polsce ustawa o elektromobilności. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.