Elektromobilność Najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku. Czy te ceny nadal cię zniechęcają? 31 sierpnia 2023 Elektromobilność Najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku. Czy te ceny nadal cię zniechęcają? 31 sierpnia 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Auto na wynajem – czy ma szansę stać się alternatywą dla zakupu samochodu? Auto na wynajem, które zastąpiłoby zakup samochodu – czy jest szansa na wprowadzenie takiego rozwiązania w Polsce? Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Samochody elektryczne są za drogie – to argument, który podaje wielu ludzi. Czy tak jest w praktyce? Przygotowaliśmy zestawienie, w którym prezentujemy najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku. Reklama Sprzedaż elektryków w Polsce w 2023 roku Samochody elektryczne to pojazdy, które zyskują z roku na rok coraz większą popularność w Polsce. Pokazują to statystyki sprzedaży. W pierwszej połowie 2023 roku zarejestrowano w Polsce 8497 samochodów elektrycznych. Liczba ta stanowi 3,6% wszystkich sprzedanych nowych aut w naszym kraju. Aktualnie po polskich drogach jeździ w sumie 42 400 elektryków. A jak prezentują się statystyki w czerwcu 2023 roku? Z raportu przygotowanego przez przez IBRM Samar, w Polsce zarejestrowano aż 1809 nowych samochodów osobowych z akumulatorowym napędem elektrycznym. Ten wynik jest o 84% lepszy od tego, jaki padł w analogicznym miesiącu 2022 roku. Te elektryki Polacy kupują najchętniej w 2023 roku. Niektóre modele mogą cię zaskoczyć Najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku Wzrost sprzedaży nie wyklucza, jednak tego, że ludzi do elektryków może przekonać ich niższa cena. Czy w 2023 roku da się kupić tani samochód elektryczny w Polsce? Odpowiedź na to pytanie dla wielu może okazać się zaskakująca, bo brzmi … tak. Należy pamiętać, że samochody elektryczne podobnie jak pojazdy spalinowe można kupić z rynku wtórnego, czyli jako używane. Poniżej przedstawiamy najtańsze eletryki w Polsce w 2023 roku: Mitsubishi i-MiEV – produkowany w latach 2009–2014. To mały miejski elektryk. Auto powstało dzięki kooperacji Mitsubishi z koncernem PSA. W następstwie w 2010 roku w Europie pojawiły się bliźniacze konstrukcje: Peugeot iON oraz Citroën C-ZERO. Mimo niewielkich gabarytów Mitsubishi i-MiEV pomieści w swoim wnętrzu 4 osoby, a także bagaże. Japoński elektryk ma moc 67 KM (49 kW), co pozwala mu osiągnąć 100 km/h w 15. Jego maksymalna prędkość wynosi 130 km/h. A jak jest z ładowaniem Mitsubishi? Bateria ma pojemność 16 kWh, czyli niewiele, ale to i-MiEV to samochód miejski, więc nie powinno to stanowić wielkiego problemu. Naładowanie jego akumulatora z domowego gniazdka zajmuje ok. 6 godzin. Ile kosztuje używane Mitsubishi i-MiE w Polsce w 2023 roku? Minimalna cena tego modelu na rynku wtórnym wynosi ok. 28 tys. złotych. Mitsubishi i-MiEV, fot. electricmobility.store Smart Fortwo Electric Drive II-III/EQ Fortwo – produkowany od 2009 roku do dzisiaj. Elektryk ten wyróżnia się bardzo małym rozmiarem. Fortwo Electric Drive II otrzymał silnik najpierw o mocy 40 KM, a po modernizacji 74 KM. Po liftingu elektryk otrzymał także większą baterię o pojemności 17,6 kWh, która pozwoliła pokonać Smartem dystans 145 km. Trzecia generacja tego modelu otrzymała jeszcze inny silnik, bo o mocy 80 KM. Dzięki temu auto do 100 km/h jest w stanie rozpędzić się w 11 s. Rozwój doprowadził także do zwiększenia zasięgu elektryka, tym razem do 160 km. Za ile można kupić używanego, elektrycznego Smarta? Podobnie jak w przypadku Mitsubishi już za ok. 30 tys. złotych. Smart Fortwo Electric Drive, fot. antyweb.pl Fiat 500e I-II – produkowany jest od 2012 roku do dzisiaj. Model ten wyglądem niewiele różni się od swojej spalinowej odmiany. Druga generacja tego elektryka została zaprezentowana w 2020 roku. Pojazd można kupić w dwóch wariantach mocowych: 95 km i 116 km. Jaki zasięg ma Fiat 500e? Od 200 do nawet 469 km z największą możliwą w tym modelu baterią o pojemności 37 kWh. Ile trzeba zapłacić za tego używanego elektryka? Co najmniej 40 tys. złotych za pojazdy z początku produkcji. Elektryczny Fiat 500e, fot. Fiat / FCA Nowe przepisy UE w sprawie elektryków. Stacje ładowania w konkretnej odległości od siebie Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.