Elektromobilność Nowe przepisy UE w sprawie elektryków. Stacje ładowania w konkretnej odległości od siebie 17 lipca 2023 Elektromobilność Nowe przepisy UE w sprawie elektryków. Stacje ładowania w konkretnej odległości od siebie 17 lipca 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Parlament Europejski zagłosował za nowymi przepisami zwiększającymi liczbę stacji ładowania elektryków na terenie całej wspólnoty. Już za kilka lat stacje będą rozmieszczone maksymalnie w odległości 60 km w przypadku osobówek i 120 km dla ciężarówek i autobusów elektrycznych. Reklama Więcej stacji ładowania elektryków w UE We wtorek 11 lipca 2023 roku zagłosowali za nowymi unijnymi regulacjami w sprawie rozmieszczenia stacji ładowania i tankowania tzw. paliw alternatywnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Mowa tu nie tylko o elektrykach, ale także o pojazdach zasilanych wodorem czy amoniakiem. Celem wprowadzonych zmian jest zarówno zmniejszenie emisji w sektorze transportu jak i ułatwienie podróżowania po drogach całej Unii Europejskiej. Nowe regulacje mają także związek z przegłosowanym na początku br. zakazem rejestracji nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Co wynika z przegłosowanych we wtorek regulacji? Do 2026 roku stacje ładowania dla osobowych elektryków o mocy co najmniej 400 kW mają być rozmieszczone o co najwyżej 60 km wzdłuż głównych tras i w każdym kierunku jazdy. W ciągu kolejnych dwóch lat ich moc wyjściowa ma wzrosnąć do 600 kW. Nieco inaczej wygląda sprawa w przypadku ciężarówek i autobusów elektrycznych. Ładowarki dla tego typu pojazdów mają znajdować się o co najwyżej 120 km i być zainstalowane w połowie głównych dróg europejskich do 2028 roku. Ich moc wynosić od 1400 kW do 2800 kW. Nowe regulacje zobowiązują również kraje członkowskie do inwestycji w stacje do tankowania wodoru. Do 2031 roku urządzenia te mają znajdować się co najwyżej o 200 km od siebie. Te elektryki Polacy kupują najchętniej w 2023 roku. Niektóre modele mogą cię zaskoczyć Elektryków coraz więcej, ale ładowarek wciąż mało W 2021 roku według Eurostatu po drogach Unii Europejskiej jeździło w sumie 1,9 mln elektryków. W 2022 liczba ta wzrosła aż o 58% i wyniosła 3,1 mln. Na przeciwnym biegunie jest rozwój sieci ładowania dla elektryków w UE. W kwietniu 2023 roku dziennik „Die Welt” przeprowadził badanie w tej sprawie. Co z niego wynika? Aż 61% wszystkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Unii Europejskiej znajduje się w trzech krajach: Holandii, Francji i Niemczech. Pozostałe 39% przypada na 24 pozostałe kraje Wspólnoty. Według „Die Welt” najmniej jest ich w Europie Środkowo-Wschodniej. W Niemczech aktualnie zamontowanych jest ok. 90 tys. stacji ładowania elektryków. Dla porównania, w Polsce występuje 2836 takich urządzeń. Świetna informacja dla kierowców! Biedronka udostępnia na swoich parkingach stacje ładowania elektryków Źródło: dw.com, welt.de Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.