Elektromobilność Następna Gigafactory Tesli powstanie prawdopodobnie w Szanghaju 23 czerwca 2017 Elektromobilność Następna Gigafactory Tesli powstanie prawdopodobnie w Szanghaju 23 czerwca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Od jakiegoś czasu pojawiały się pogłoski o możliwej lokalizacji następnej fabryki Tesli w Chinach. Firma potwierdziła niedawno, że prowadzi rozmowy z lokalnymi władzami na temat budowy Gigafactory w Szanghaju. Reklama Chiny są obecnie jednym z największych rynków dla samochodów elektrycznych i pojazdów w ogóle. Tesla wykorzystała duże zapotrzebowanie, zwiększając sprzedaż swoich samochodów na tamtym rynku ponad trzykrotnie w roku 2016, zarabiając przy tym około miliard dolarów. W oświadczeniu Tesla podkreśla, że fabryka mająca powstać w Chinach ma na celu tylko i wyłącznie zaspokojenie lokalnych potrzeb produkcyjnych i nie będzie nastawiona na eksport. Firma nie ma zamiaru rezygnować z produkcji w USA. Potencjalna Gigafactory w Szanghaju będzie jedną z trzech olbrzymich fabryk Tesli mających powstać w najbliższym czasie. Ich lokalizacje zostaną ogłoszone do końca roku i z dużym prawdopodobieństwem można się spodziewać, że jedna z nich stanie w Europie. Możliwość produkcji samochodów bezpośrednio na lokalnych rynkach pozwoli znacząco zwiększyć ich dostępność oraz obniży ceny dystrybucji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.