Elektromobilność Niemal dwadzieścia procent ankietowanych zastanawia się nad zakupem elektrycznego samochodu 02 listopada 2017 Elektromobilność Niemal dwadzieścia procent ankietowanych zastanawia się nad zakupem elektrycznego samochodu 02 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Coraz więcej Polaków jest przychylnych samochodom elektrycznym. Z badania wykonanego przez Kantar Public na zlecenie Innogy Polska wynika, że dziewiętnaście procent Polaków rozmyśla nad nabyciem w ciągu najbliższych trzech lat elektrycznego auta. Podobny trend wykazują polscy przedsiębiorcy, którzy także rozważają wyposażenie swoich firm w pojazdy ładowane energią elektryczną. Reklama W badaniu udział wzięło siedemset osób oraz trzysta firm. Wśród ankietowanych przedsiębiorstw blisko trzydzieści jeden procent zastanawia się nad zakupem samochodu, które wpisywałoby się w ideę szerzonej przez polski rząd elektromobilności. Biorąc pod uwagę fakt, że co trzecia firma oraz co piąty Polak rozważa nabycie auta elektrycznego, obraz polskich dróg już w najbliższych latach może ulec widocznej zmianie. „Wyniki badania są zgodne z naszymi analizami. Obecnie po polskich drogach jeździ około 1600 samochodów elektrycznych, a ich liczba może podwajać się co 18–24 miesiące. Sądzę, że przygotowywana ustawa o elektromobilności będzie dodatkowym bodźcem dla rozwoju tego sektora” – powiedział dla PulsBiznesu Artur Stawiarski, pełniący funkcję dyrektora strategii i rozwoju w Innogy Polska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.