Elektromobilność Niemal dwadzieścia procent ankietowanych zastanawia się nad zakupem elektrycznego samochodu 02 listopada 2017 Elektromobilność Niemal dwadzieścia procent ankietowanych zastanawia się nad zakupem elektrycznego samochodu 02 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Elektromobilność Duże miasta będą mogły kupować tylko zeroemisyjne autobusy Senat przyjął nowelizację ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Według niej, miasta mające więcej niż 100 tys. mieszkańców będą zobowiązane do zakupu wyłącznie zeroemisyjnych autobusów i wprowadzenia Stref Czystego Transportu, jeżeli przekroczą poziom emisji dwutlenku azotu. Coraz więcej Polaków jest przychylnych samochodom elektrycznym. Z badania wykonanego przez Kantar Public na zlecenie Innogy Polska wynika, że dziewiętnaście procent Polaków rozmyśla nad nabyciem w ciągu najbliższych trzech lat elektrycznego auta. Podobny trend wykazują polscy przedsiębiorcy, którzy także rozważają wyposażenie swoich firm w pojazdy ładowane energią elektryczną. Reklama W badaniu udział wzięło siedemset osób oraz trzysta firm. Wśród ankietowanych przedsiębiorstw blisko trzydzieści jeden procent zastanawia się nad zakupem samochodu, które wpisywałoby się w ideę szerzonej przez polski rząd elektromobilności. Biorąc pod uwagę fakt, że co trzecia firma oraz co piąty Polak rozważa nabycie auta elektrycznego, obraz polskich dróg już w najbliższych latach może ulec widocznej zmianie. „Wyniki badania są zgodne z naszymi analizami. Obecnie po polskich drogach jeździ około 1600 samochodów elektrycznych, a ich liczba może podwajać się co 18–24 miesiące. Sądzę, że przygotowywana ustawa o elektromobilności będzie dodatkowym bodźcem dla rozwoju tego sektora” – powiedział dla PulsBiznesu Artur Stawiarski, pełniący funkcję dyrektora strategii i rozwoju w Innogy Polska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.