Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Niemalże 200 podmiotów jest chętnych do stworzenia prototypu polskiego auta elektrycznego

Niemalże 200 podmiotów jest chętnych do stworzenia prototypu polskiego auta elektrycznego

Spółka ElectroMobility Poland (EMP) planuje jeszcze w tym roku rozpocząć budowę prototypu polskiego auta elektrycznego. Do firmy wpłynęło już kilkanaście projektów tego rodzaju pojazdów, jak informuje EMP.

„Budujące jest to, że przedsiębiorcy, projektanci i konstruktorzy połączyli siły, by wystartować w naszym postępowaniu. Stworzyli konsorcja złożone łącznie z prawie dwustu podmiotów o różnych, uzupełniających się kompetencjach. Dzięki temu zmaksymalizowali swój potencjał, a do EMP trafiły wartościowe propozycje”, komentuje dyrektor EMP, Piotr Zaremba.

Reklama

Jak opowiada dyrektor: „Poziom zgłoszeń, jest – jak się spodziewaliśmy – zróżnicowany, ale wiemy już, że zawierają one ciekawe rozwiązania, które będą mogły zostać przez nas praktycznie wykorzystane w pracach nad e-autem”. W firmie obecnie trwa wstępna selekcja otrzymanych projektów, ocena ich zgodności z wymogami technicznymi i szacowanie potencjału biznesowego. Finalnie komisja konkursowa wybierze te, które mają największą szansę zmienić się w realne, produkowane masowo auta elektryczne.

Konkurs ogłoszony został w listopadzie 2017 roku. Podpisywanie pierwszych umów z wygranymi przewidziane jest na luty bieżącego roku, a jeszcze w pierwszym kwartale rozpocząć się mają zaawansowane prace nad prototypami, tak żeby wiosną 2019 roku auta mogły jeździć.

Jak mówił Krzysztof Tchórzewski, będący ministrem energii w czasie ogłaszania konkursu: „Stawką w konkursie na prototyp organizowanym przez EMP są duże kwoty, które Skarb Państwa planuje przeznaczyć na uruchomienie produkcji samochodu elektrycznego w Polsce”.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.