Elektromobilność Niemieckie miasta zamawiają wodorowe Solarisy 15 marca 2020 Elektromobilność Niemieckie miasta zamawiają wodorowe Solarisy 15 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W minionym roku Solaris przedstawił na targach w Sztokholmie swój pierwszy model autobusu na napęd wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen. Końcem zeszłego tygodnia marka poinformowała o nowych zamówieniach od niemieckich spółek transportu miejskiego. Łącznie do Niemiec trafi w sumie 25 autobusów. W 2019 roku Solaris otrzymał jedno zamówienie na 12 autobusów wodorowych od włoskiego przewoźnika SASA Bolzano. Teraz kolejnymi zamawiającymi są niemieckie spółki: WSW Mobil GmbH z Wuppertalu oraz RVK Köln z Kolonii. Oba miasta znajdują się w landzie Nadrenia Północna-Westfalia. Do tego pierwszego trafi 10 autobusów, do drugiego 15. Dostawa autobusów będzie rozciągnięta w czasie – zacznie się jeszcze w tym roku, a zakończy do końca przyszłego. Autobusy Solaris Urbino 12 hydrogen są zasilane dzięki ogniwom paliwowym na wodór o mocy 70 kW. Na jednym tankowaniu mają zasięg nawet do 350 km. Założono w nich baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności około 30 kWh. Wodór w pojeździe jest magazynowany w pięciu butlach w stanie gazowym pod ciśnieniem 350 atmosfer. Ich łączna pojemność wynosi 1560 litrów, co zapewnia zamagazynowanie 37,5 kg wodoru. Reklama Za dodatkowy atut technologiczny Solaris Bus & Coach w autobusach Urbino 12 hydrogen wskazuje system MobilEye Shield+, czyli dodatkowe wyposażenie kamer. Wykrywają one pieszych i rowerzystów w martwych polach. Producent z Bolechowa dodatkowo informuje też, że klient z Wuppertalu zamówił dodatkowo system eaSYConnect, dzięki któremu będzie mógł sprawniej zarządzać zamówioną flotą. Fot. główna: Solaris, mat. prasowy Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.