Elektromobilność Niemieckie miasta zamawiają wodorowe Solarisy 15 marca 2020 Elektromobilność Niemieckie miasta zamawiają wodorowe Solarisy 15 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Auto na wynajem – czy ma szansę stać się alternatywą dla zakupu samochodu? Auto na wynajem, które zastąpiłoby zakup samochodu – czy jest szansa na wprowadzenie takiego rozwiązania w Polsce? Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. W minionym roku Solaris przedstawił na targach w Sztokholmie swój pierwszy model autobusu na napęd wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen. Końcem zeszłego tygodnia marka poinformowała o nowych zamówieniach od niemieckich spółek transportu miejskiego. Łącznie do Niemiec trafi w sumie 25 autobusów. W 2019 roku Solaris otrzymał jedno zamówienie na 12 autobusów wodorowych od włoskiego przewoźnika SASA Bolzano. Teraz kolejnymi zamawiającymi są niemieckie spółki: WSW Mobil GmbH z Wuppertalu oraz RVK Köln z Kolonii. Oba miasta znajdują się w landzie Nadrenia Północna-Westfalia. Do tego pierwszego trafi 10 autobusów, do drugiego 15. Dostawa autobusów będzie rozciągnięta w czasie – zacznie się jeszcze w tym roku, a zakończy do końca przyszłego. Autobusy Solaris Urbino 12 hydrogen są zasilane dzięki ogniwom paliwowym na wodór o mocy 70 kW. Na jednym tankowaniu mają zasięg nawet do 350 km. Założono w nich baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności około 30 kWh. Wodór w pojeździe jest magazynowany w pięciu butlach w stanie gazowym pod ciśnieniem 350 atmosfer. Ich łączna pojemność wynosi 1560 litrów, co zapewnia zamagazynowanie 37,5 kg wodoru. Reklama Za dodatkowy atut technologiczny Solaris Bus & Coach w autobusach Urbino 12 hydrogen wskazuje system MobilEye Shield+, czyli dodatkowe wyposażenie kamer. Wykrywają one pieszych i rowerzystów w martwych polach. Producent z Bolechowa dodatkowo informuje też, że klient z Wuppertalu zamówił dodatkowo system eaSYConnect, dzięki któremu będzie mógł sprawniej zarządzać zamówioną flotą. Fot. główna: Solaris, mat. prasowy Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.