Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Niemieckie miasta zamawiają wodorowe Solarisy

Niemieckie miasta zamawiają wodorowe Solarisy

W minionym roku Solaris przedstawił na targach w Sztokholmie swój pierwszy model autobusu na napęd wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen. Końcem zeszłego tygodnia marka poinformowała o nowych zamówieniach od niemieckich spółek transportu miejskiego. Łącznie do Niemiec trafi w sumie 25 autobusów.

W 2019 roku Solaris otrzymał jedno zamówienie na 12 autobusów wodorowych od włoskiego przewoźnika SASA Bolzano. Teraz kolejnymi zamawiającymi są niemieckie spółki: WSW Mobil GmbH z Wuppertalu oraz RVK Köln z Kolonii. Oba miasta znajdują się w landzie Nadrenia Północna-Westfalia. Do tego pierwszego trafi 10 autobusów, do drugiego 15. Dostawa autobusów będzie rozciągnięta w czasie – zacznie się jeszcze w tym roku, a zakończy do końca przyszłego.

Autobusy Solaris Urbino 12 hydrogen są zasilane dzięki ogniwom paliwowym na wodór o mocy 70 kW. Na jednym tankowaniu mają zasięg nawet do 350 km. Założono w nich baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności około 30 kWh. Wodór w pojeździe jest magazynowany w pięciu butlach w stanie gazowym pod ciśnieniem 350 atmosfer. Ich łączna pojemność wynosi 1560 litrów, co zapewnia zamagazynowanie 37,5 kg wodoru. 

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Za dodatkowy atut technologiczny Solaris Bus & Coach w autobusach Urbino 12 hydrogen wskazuje system MobilEye Shield+, czyli dodatkowe wyposażenie kamer. Wykrywają one pieszych i rowerzystów w martwych polach. Producent z Bolechowa dodatkowo informuje też, że klient z Wuppertalu zamówił dodatkowo system eaSYConnect, dzięki któremu będzie mógł sprawniej zarządzać zamówioną flotą.

Fot. główna: Solaris, mat. prasowy

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.