Wiadomości OZE Nikola Motor Company i wodorowa wizja przyszłości 24 listopada 2017 Wiadomości OZE Nikola Motor Company i wodorowa wizja przyszłości 24 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Ogniwa paliwowe, które coraz częściej znajdują zastosowanie w samochodach osobowych, niebawem stać się mogą integralną częścią ciężarówek. Taką wizję przyszłości podzielają nie tylko analitycy, ale również coraz więcej przedsiębiorstw z branży, które podobnie jak Nikola Motor Company zapowiadają wprowadzenie do sprzedaży wodorowych ciągników. Reklama Aby sprostać wymaganiom stawianym wodorowemu napędowi, Nikola Motor Company wybrała już wyłącznego dostawcę wyposażenia dla planowanych inwestycji w zakresie infrastruktury koniecznej do uzupełniania wodoru. Podmiot, mający sprostać wymaganiom, to norweska firma Nel ASA, która docelowo ma wyposażyć szesnaście stacji wybudowanych przez NMC. Przewiduje się, że każda ze stacji będzie wytwarzać osiem ton wodoru dziennie, a zapasy będą wynosić cztery tony przy dziennym zapotrzebowaniu ciężarówki na poziomie siedemdziesięciu kilogramów. Ponadto stacje wodorowe będą mogły zostać udostępnione nie tylko samochodom z logo NMC, ale również innym pojazdom z napędem wodorowym. Należy dodać, że ciężarówki konstruowane przez NMC, we współpracy z niemiecką firmą BOSCH, będą dysponowały mocą 1000 KM i zasięgiem na poziomie 1600 kilometrów. Pozwolą one na całkowicie bezemisyjny transport ładunku na duże odległości. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.