Świat Nissan idzie śladem TATA? 25 stycznia 2018 Świat Nissan idzie śladem TATA? 25 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Walka o wyrównanie cen samochodów spalinowych i elektrycznych wchodzi w decydującą fazę – taki wniosek wyłania się z ostatnich informacji, jakie dotarły do nas z Indii, gdzie japoński Nissan rozważa uruchomienie produkcji bardzo taniego samochodu elektrycznego, którego cena to równowartość dziesięciu tysięcy dolarów. Przypomnijmy, że prace nad wdrożeniem produkcji elektrycznych pojazdów w tym kraju prowadzą także inne koncerny motoryzacyjne, takie jak Suzuki i Ford. Reklama Obok sprzedawanego w Indiach modelu Mahindra e2O byłby to kolejny już elektryczny samochód w finansowym zasięgu przeciętnego mieszkańca tego państwa. Tak atrakcyjna cena ma być możliwa dzięki wprowadzeniu mechanizmu produkcji lokalnej oraz wielkiemu potencjałowi demograficznemu Indii (1,32 miliarda mieszkańców). „Jeśli chcesz sprzedawać samochody elektryczne w Indiach, musisz je tam produkować” – powiedział Nicholas Thomas, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Nissana podczas targów CES, na których wspomniany koncern zaprezentował nowy model Nissana Leaf. Japoński producent prowadzi ponadto zaawansowane rozmowy z indyjskim rządem w celu wypracowania sprawnego systemu subsydiów i ulg, które zrównoważą koszty produkcji i spowodują, że projekt stanie się rentowny. W przyszłości rozważany jest także eksport produkowanych w Indiach samochodów na inne azjatyckie rynki. Należy przypomnieć, że Indie z powodu wielkiego potencjału demograficznego i niskiej siły nabywczej są pionierem we wprowadzaniu na rynek supertanich rozwiązań, skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Taką sytuację obserwowaliśmy, kiedy tamtejszy koncern TATA wprowadzał na rynek bardzo tani model samochodu o nazwie NANO. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.