Świat Nissan idzie śladem TATA? 25 stycznia 2018 Świat Nissan idzie śladem TATA? 25 stycznia 2018 Przeczytaj także Energetyka Od maja w województwie małopolskim nie ogrzejemy domu tzw. kopciuchem oraz niektórymi kominkami na drewno. Zgodnie z uchwałą antysmogową od 1 maja nie użyjemy już kotłów poniżej 3 klasy do ogrzewania budynków. Ograniczenia dotkną też właścicieli kominków na drewno – muszą one spełniać wymogi ekoprojektu lub posiadać sprawność cieplną na poziomie co najmniej 80%. Eko styl życia Jak przygotować rower elektryczny na nowy sezon wycieczek jednośladami? Rowery elektryczne są w Polsce coraz popularniejsze. W wielu miastach możemy wypożyczyć je z miejskich lub prywatnych wypożyczalni, niektórzy jednak decydują się na kupno własnego jednośladu. Jak dbać o taki pojazd? Co należy zrobić przed kolejnym sezonem rowerowych wycieczek? Walka o wyrównanie cen samochodów spalinowych i elektrycznych wchodzi w decydującą fazę – taki wniosek wyłania się z ostatnich informacji, jakie dotarły do nas z Indii, gdzie japoński Nissan rozważa uruchomienie produkcji bardzo taniego samochodu elektrycznego, którego cena to równowartość dziesięciu tysięcy dolarów. Przypomnijmy, że prace nad wdrożeniem produkcji elektrycznych pojazdów w tym kraju prowadzą także inne koncerny motoryzacyjne, takie jak Suzuki i Ford. Reklama Obok sprzedawanego w Indiach modelu Mahindra e2O byłby to kolejny już elektryczny samochód w finansowym zasięgu przeciętnego mieszkańca tego państwa. Tak atrakcyjna cena ma być możliwa dzięki wprowadzeniu mechanizmu produkcji lokalnej oraz wielkiemu potencjałowi demograficznemu Indii (1,32 miliarda mieszkańców). „Jeśli chcesz sprzedawać samochody elektryczne w Indiach, musisz je tam produkować” – powiedział Nicholas Thomas, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Nissana podczas targów CES, na których wspomniany koncern zaprezentował nowy model Nissana Leaf. Japoński producent prowadzi ponadto zaawansowane rozmowy z indyjskim rządem w celu wypracowania sprawnego systemu subsydiów i ulg, które zrównoważą koszty produkcji i spowodują, że projekt stanie się rentowny. W przyszłości rozważany jest także eksport produkowanych w Indiach samochodów na inne azjatyckie rynki. Należy przypomnieć, że Indie z powodu wielkiego potencjału demograficznego i niskiej siły nabywczej są pionierem we wprowadzaniu na rynek supertanich rozwiązań, skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Taką sytuację obserwowaliśmy, kiedy tamtejszy koncern TATA wprowadzał na rynek bardzo tani model samochodu o nazwie NANO. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.