Elektromobilność Nissan Leaf najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie 19 lipca 2018 Elektromobilność Nissan Leaf najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie 19 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Nissan Leaf najnowszej generacji aktualnie jest najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie. Japoński producent samochodów potwierdza, że od początku bieżącego roku zrealizował już 18 tys. dostaw, a łączna ilość zamówień od 2017 roku to 37 tys. sztuk. Reklama Liczba zamówień i dostaw nowego Nissana Leaf pokazuje, że firmę ograniczą możliwości i tempo produkcji, które jest zbyt wolne w stosunku do zainteresowania klientów. Podobnie dzieje się w przypadku Modelu 3 Tesli i Chevroleta Bolt EV. W oficjalnym komunikacie prasowym Nissan potwierdził liczby: „W Europie od stycznia do czerwca [2018 r.] zarejestrowano ponad 18 000 nowych pojazdów Nissan Leaf. Europejscy klienci złożyli już ponad 37 000 zamówień na nowego Leafa od czasu jego pierwszego wprowadzenia do sprzedaży w październiku 2017 roku”. Dane statystyczne pokazują, że nowy Leaf ma silniejszą pozycję w Europie niż w USA, gdzie udało mu się sprzedaż 6 tys. sztuk tego modelu. Na tamtejszym rynku Nissan Leaf zajmuje piąte miejsce pod względem sprzedaży. Wyprzedzają go 3 modele Tesli (Model S, Model X i Model 3) oraz Chevrolet Bolt EV. Natomiast w Europie Nissanowi udało się w zeszłym miesiącu dostarczyć prawie tyle samo egzemplarzy Leafa, co w całych Stanach Zjednoczonych (około 6 tys. sztuk). Zwiększający się popyt na ten model skomentował Gareth Dunsmore, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Nissan Europe: „Zainteresowanie samochodami elektrycznymi wciąż rośnie. Nowy Leaf zmienił wrażenia z jazdy, dzięki technologiom, takim jak e-Pedal, które mogą zmniejszyć interakcję hamowania nawet o 90%, pokazując klientom więcej korzyści z mobilności elektrycznej, jaką oferuje Nissan. „ Poza Nissanem Leaf dobre wyniki sprzedażowe na rynku europejskim odnotowuje również Renault Zoe. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.