Elektromobilność Nissan Leaf najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie 19 lipca 2018 Elektromobilność Nissan Leaf najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie 19 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Nissan Leaf najnowszej generacji aktualnie jest najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie. Japoński producent samochodów potwierdza, że od początku bieżącego roku zrealizował już 18 tys. dostaw, a łączna ilość zamówień od 2017 roku to 37 tys. sztuk. Reklama Liczba zamówień i dostaw nowego Nissana Leaf pokazuje, że firmę ograniczą możliwości i tempo produkcji, które jest zbyt wolne w stosunku do zainteresowania klientów. Podobnie dzieje się w przypadku Modelu 3 Tesli i Chevroleta Bolt EV. W oficjalnym komunikacie prasowym Nissan potwierdził liczby: „W Europie od stycznia do czerwca [2018 r.] zarejestrowano ponad 18 000 nowych pojazdów Nissan Leaf. Europejscy klienci złożyli już ponad 37 000 zamówień na nowego Leafa od czasu jego pierwszego wprowadzenia do sprzedaży w październiku 2017 roku”. Dane statystyczne pokazują, że nowy Leaf ma silniejszą pozycję w Europie niż w USA, gdzie udało mu się sprzedaż 6 tys. sztuk tego modelu. Na tamtejszym rynku Nissan Leaf zajmuje piąte miejsce pod względem sprzedaży. Wyprzedzają go 3 modele Tesli (Model S, Model X i Model 3) oraz Chevrolet Bolt EV. Natomiast w Europie Nissanowi udało się w zeszłym miesiącu dostarczyć prawie tyle samo egzemplarzy Leafa, co w całych Stanach Zjednoczonych (około 6 tys. sztuk). Zwiększający się popyt na ten model skomentował Gareth Dunsmore, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Nissan Europe: „Zainteresowanie samochodami elektrycznymi wciąż rośnie. Nowy Leaf zmienił wrażenia z jazdy, dzięki technologiom, takim jak e-Pedal, które mogą zmniejszyć interakcję hamowania nawet o 90%, pokazując klientom więcej korzyści z mobilności elektrycznej, jaką oferuje Nissan. „ Poza Nissanem Leaf dobre wyniki sprzedażowe na rynku europejskim odnotowuje również Renault Zoe. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.