Elektromobilność Nissan Leaf najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie 19 lipca 2018 Elektromobilność Nissan Leaf najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie 19 lipca 2018 Przeczytaj także Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Nissan Leaf najnowszej generacji aktualnie jest najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie. Japoński producent samochodów potwierdza, że od początku bieżącego roku zrealizował już 18 tys. dostaw, a łączna ilość zamówień od 2017 roku to 37 tys. sztuk. Reklama Liczba zamówień i dostaw nowego Nissana Leaf pokazuje, że firmę ograniczą możliwości i tempo produkcji, które jest zbyt wolne w stosunku do zainteresowania klientów. Podobnie dzieje się w przypadku Modelu 3 Tesli i Chevroleta Bolt EV. W oficjalnym komunikacie prasowym Nissan potwierdził liczby: „W Europie od stycznia do czerwca [2018 r.] zarejestrowano ponad 18 000 nowych pojazdów Nissan Leaf. Europejscy klienci złożyli już ponad 37 000 zamówień na nowego Leafa od czasu jego pierwszego wprowadzenia do sprzedaży w październiku 2017 roku”. Dane statystyczne pokazują, że nowy Leaf ma silniejszą pozycję w Europie niż w USA, gdzie udało mu się sprzedaż 6 tys. sztuk tego modelu. Na tamtejszym rynku Nissan Leaf zajmuje piąte miejsce pod względem sprzedaży. Wyprzedzają go 3 modele Tesli (Model S, Model X i Model 3) oraz Chevrolet Bolt EV. Natomiast w Europie Nissanowi udało się w zeszłym miesiącu dostarczyć prawie tyle samo egzemplarzy Leafa, co w całych Stanach Zjednoczonych (około 6 tys. sztuk). Zwiększający się popyt na ten model skomentował Gareth Dunsmore, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Nissan Europe: „Zainteresowanie samochodami elektrycznymi wciąż rośnie. Nowy Leaf zmienił wrażenia z jazdy, dzięki technologiom, takim jak e-Pedal, które mogą zmniejszyć interakcję hamowania nawet o 90%, pokazując klientom więcej korzyści z mobilności elektrycznej, jaką oferuje Nissan. „ Poza Nissanem Leaf dobre wyniki sprzedażowe na rynku europejskim odnotowuje również Renault Zoe. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.