Elektromobilność Nissan z największą ilością sprzedanych elektryków w Polsce w 2020 roku 25 stycznia 2021 Elektromobilność Nissan z największą ilością sprzedanych elektryków w Polsce w 2020 roku 25 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Według danych PSPA, pod koniec grudnia 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było łącznie 18 875 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Najchętniej kupowaną marką elektryków okazał się Nissan. Jak czytamy w raporcie japońskiego producenta, sprzedaż bezemisyjnych modeli wzrosła o 120% w porównaniu do roku 2019. Reklama Po polskich drogach jeździ już prawie 20 tysięcy elektryków Z Licznika elektromobilności wynika, że pojazdy w pełni elektryczne (BEV) stanowią 53%, czyli 10 041 sztuk, wszystkich niskoemisyjnych samochodów osobowych. Pozostała część, czyli 8 834 sztuk, to hybrydy typu plug-in (PHEV). Rozwinęła się również infrastruktura ładowania. Pod koniec grudnia, w Polsce działały 1 364 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Odpowiadało to 2 641 punktom ładowania. W samym grudniu uruchomiono 40 nowych stacji ładowania (109 punktów). Jak czytamy w raporcie “Polish EV Outlook”, to dopiero początek. Autorzy badań szacują, że do 2025 roku w Polsce może powstać 48 tysięcy ogólnodostępnych punktów ładowania. Prawie 50 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce do 2025 roku, szacuje PSPA W 2020 roku Polacy najczęściej wybierali Nissana W ubiegłym roku Polacy kupili 3 894 nowe samochody elektryczne (osobowe i lekkie użytkowe). Jak czytamy w raporcie japońskiego producenta, 571 ze sprzedanych pojazdów należało do Nissana. Pozostały wynik podzielony jest pomiędzy 9 przedsiębiorstw. – Taki wzrost zainteresowania i tym samym sprzedaży bardzo nas cieszy, szczególnie że w Polsce udział samochodów elektrycznych w rynku osobowych i lekkich dostawczych stanowi nadal zaledwie około 1%., podczas gdy w Nissanie już powyżej 6% – powiedział Paweł Powalski, EV Product and Infrastructure Manager w Nissan Sales CEE, i dodał: – Takie optymistyczne dane na tle trudnego biznesowo dla branży motoryzacyjnej 2020 roku pozwalają na predykcję zachowań klientów w kolejnych latach właśnie z nakierowaniem na mobilność bezemisyjną. A trzeba pamiętać, że rozwój infrastruktury obsługującej samochody elektryczne postępuje w naszym kraju bardzo dynamicznie, co stanowi dodatkowy element napędowy rozwoju elektromobilności. Pandemia negatywnie wpłynęła na branżę motoryzacyjną Wyniki branży motoryzacyjnej w całej Europie w ujęciu całościowym za 2020 rok sugerują, że pandemia wstrzymała decyzje zakupowe i zmniejszyła siłę nabywczą zarówno użytkowników prywatnych, jak i biznesowych. Do końca listopada minionego roku, rynek europejski odnotował spadek sprzedaży pojazdów spalinowych o 26,1%. Podobna sytuacja wystąpiła w Polsce (-22%). W takiej sytuacji rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych wskazuje kształtujące się trendy w branży motoryzacyjnej. Źródło: nissannews.com, pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.