Elektromobilność Nissan z największą ilością sprzedanych elektryków w Polsce w 2020 roku 25 stycznia 2021 Elektromobilność Nissan z największą ilością sprzedanych elektryków w Polsce w 2020 roku 25 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Według danych PSPA, pod koniec grudnia 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było łącznie 18 875 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Najchętniej kupowaną marką elektryków okazał się Nissan. Jak czytamy w raporcie japońskiego producenta, sprzedaż bezemisyjnych modeli wzrosła o 120% w porównaniu do roku 2019. Reklama Po polskich drogach jeździ już prawie 20 tysięcy elektryków Z Licznika elektromobilności wynika, że pojazdy w pełni elektryczne (BEV) stanowią 53%, czyli 10 041 sztuk, wszystkich niskoemisyjnych samochodów osobowych. Pozostała część, czyli 8 834 sztuk, to hybrydy typu plug-in (PHEV). Rozwinęła się również infrastruktura ładowania. Pod koniec grudnia, w Polsce działały 1 364 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Odpowiadało to 2 641 punktom ładowania. W samym grudniu uruchomiono 40 nowych stacji ładowania (109 punktów). Jak czytamy w raporcie “Polish EV Outlook”, to dopiero początek. Autorzy badań szacują, że do 2025 roku w Polsce może powstać 48 tysięcy ogólnodostępnych punktów ładowania. Prawie 50 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce do 2025 roku, szacuje PSPA W 2020 roku Polacy najczęściej wybierali Nissana W ubiegłym roku Polacy kupili 3 894 nowe samochody elektryczne (osobowe i lekkie użytkowe). Jak czytamy w raporcie japońskiego producenta, 571 ze sprzedanych pojazdów należało do Nissana. Pozostały wynik podzielony jest pomiędzy 9 przedsiębiorstw. – Taki wzrost zainteresowania i tym samym sprzedaży bardzo nas cieszy, szczególnie że w Polsce udział samochodów elektrycznych w rynku osobowych i lekkich dostawczych stanowi nadal zaledwie około 1%., podczas gdy w Nissanie już powyżej 6% – powiedział Paweł Powalski, EV Product and Infrastructure Manager w Nissan Sales CEE, i dodał: – Takie optymistyczne dane na tle trudnego biznesowo dla branży motoryzacyjnej 2020 roku pozwalają na predykcję zachowań klientów w kolejnych latach właśnie z nakierowaniem na mobilność bezemisyjną. A trzeba pamiętać, że rozwój infrastruktury obsługującej samochody elektryczne postępuje w naszym kraju bardzo dynamicznie, co stanowi dodatkowy element napędowy rozwoju elektromobilności. Pandemia negatywnie wpłynęła na branżę motoryzacyjną Wyniki branży motoryzacyjnej w całej Europie w ujęciu całościowym za 2020 rok sugerują, że pandemia wstrzymała decyzje zakupowe i zmniejszyła siłę nabywczą zarówno użytkowników prywatnych, jak i biznesowych. Do końca listopada minionego roku, rynek europejski odnotował spadek sprzedaży pojazdów spalinowych o 26,1%. Podobna sytuacja wystąpiła w Polsce (-22%). W takiej sytuacji rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych wskazuje kształtujące się trendy w branży motoryzacyjnej. Źródło: nissannews.com, pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.