Wiadomości OZE Nowa elektryczna hybryda roweru i skutera od firmy Karmic 25 września 2019 Wiadomości OZE Nowa elektryczna hybryda roweru i skutera od firmy Karmic 25 września 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Firma Karmic stworzyła motorower, który nie przypomina żadnego, jakie powstawały do tej pory. W połowie elektryczny rower, a w połowie elektryczny skuter, wygląda jak wyjęty prosto z filmu science fiction. Reklama Karmic Oslo został zbudowany na aluminiowej podstawie i termoplastycznych panelach nadwozia. Wyposażony zarówno w pedały, jak i w ręczną przepustnicę,może osiągnąć prędkość nawet 20 km/h. To klasyfikuje go w USA jako e-rower klasy 2. Wymienny 480 Wh akumulator wystarcza na przejechanie 32 km. Silnik ma moc 250 W. Producent motorowerów – firma Karmic, deklaruje, że posiada również silnik w wersji 500 W. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że w przyszłości pojawi się mocniejszy wariant tego pojazdu, jeśli tylko pozwolą na to regulacje prawne. By zapewnić użytkownikom stabilną i komfortową jazdę, Karmic OSLO został wyposażony w aluminiowe felgi, szerokie opony oraz hydrauliczne hamulce tarczowe, zapewniające mocniejsze hamowanie. Przednie i tylne oświetlenie LED jest zintegrowane z rowerem i zostało poprowadzone tak, by zapewniało dobrą widoczność pojazdu także z boku. Choć cena Karmic Oslo wynosi 1499 dolarów, to kampania marketingowa firmy nie wypada obecnie najlepiej – nie przekłada się na popularność i sprzedaż pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.