Wiadomości OZE Nowe baterie zrewolucjonizują rynek samochodów elektrycznych? 30 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Nowe baterie zrewolucjonizują rynek samochodów elektrycznych? 30 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Większość obecnie eksploatowanych samochodów elektrycznych dostępnych na rynku ma jedną zasadniczą wadę zniechęcającą potencjalnych sympatyków elektromobilności – ograniczony zasięg. Świat nauki podjął się jednak rozwiązania tego problemu i wygląda na to, że ludzkość poczyniła kolejny krok na drodze ku zwiększeniu zasięgu. Kto wie, czy nie jest to krok milowy. Reklama Firma GS Yuasa poinformowała właśnie, że ich najnowszy wynalazek może podwoić zasięg małych samochodów elektrycznych, dlatego przedsiębiorstwo ma w planach uruchomienie masowej produkcji w ciągu trzech lat. Przedsięwzięcie zostanie opracowane wspólnie z Mitsubishi Corporation i Mitsubishi Motors, pod roboczą nazwą Lithium Energy Japan. Baterie umożliwią wydłużenie zasięgu nawet trzykrotnie, a ich cena będzie bardzo zbliżona do tej, jaka obecnie obowiązuje za standardowe akumulatory. GS Yuasa jest czwartym co do wielkości producentem samochodowych akumulatorów litowo-jonowych na świecie. Jak informują analitycy branży, japońskie firmy, takie jak Panasonic, identyfikują się dobrą jakością i wydajnością produkcji, jednak na obecnym rynku to zdecydowanie za mało. Aby dotrzymać kroku konkurencji, muszą nadal wprowadzać innowacje. Konkurencja z firmami chińskimi i koreańskimi staje się coraz bardziej zaciekła. Ogłoszenie o nowym produkcie spowodowało, że akcje GS Yuasa wzrosły aż o piętnaście procent. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.