Elektromobilność Nowe Volvo 7900 Electric – większy zasięg, nowe opcje ładowania 16 października 2017 Elektromobilność Nowe Volvo 7900 Electric – większy zasięg, nowe opcje ładowania 16 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Volvo wprowadza na rynek nową wersję całkowicie elektrycznego autobusu Volvo 7900 Electric. Nowy model ma większy zasięg oraz więcej opcji ładowania, dzięki czemu może zaoferować operatorom komunikacji miejskiej dużo wyższą elastyczność od poprzedniej wersji. Będzie w całości produkowany w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Reklama W porównaniu z wcześniejszą wersją autobusu zwiększona została pojemność baterii. Nowe Volvo 7900 Electric jest dostępne w wersjach z akumulatorami o pojemności 150, 200 oraz 250 kWh. Oznacza to, że autobus może poruszać się dłużej pomiędzy ładowaniami, co sprawia, że może być wykorzystywany w komunikacji miejskiej w sposób o wiele bardziej efektywny. “To bardzo ważne rozszerzenie naszej oferty produktowej w obszarze elektromobilności, które zapewnia naszym klientom – operatorom komunikacji miejskiej – maksimum elastyczności w codziennym użytkowaniu autobusów. Podczas godzin szczytu autobus może kursować non stop, bez przerw na ładowanie, a baterie mogą zostać doładowane kiedy natężenie ruchu jest mniejsze. Na krótszych trasach autobus może kursować nawet cały dzień, a baterie mogą w takim przypadku zostać doładowane nocą w zajezdni”, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses. „Popyt na autobusy elektrycznie rośnie bardzo dynamicznie – zarówno w Europie jak i na rynkach pozaeuropejskich, dlatego jestem bardzo zadowolony, że możemy zaoferować miastom elektryczny autobus i systemy z nim związane, zapewniające lepsze niż kiedykolwiek warunki do rozwoju zrównoważonego, cichego i bezemisyjnego transportu publicznego”, dodał prezes Agnevall. Oprócz zwiększenia pojemności baterii, Volvo rozszerzyło także ilość opcji ładowania. Tak jak w poprzedniej wersji autobusu – baterie nowego Volvo 7900 Electric mogą być ładowane szybko na przystankach końcowych – przy wykorzystaniu otwartej i dostępnej dla pojazdów innych producentów technologii OppCharge. Nowy model może być dodatkowo ładowany poprzez kabel, w technologii CCS (Combined Charging System) – europejskim standardzie ładowania pojazdów elektrycznych. “Operatorzy komunikacji miejskiej mogą teraz wybrać system, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Dla przykładu – CCS jest odpowiedni dla wysokowydajnego ładowania kiedy autobus stoi zaparkowany w zajezdni”, powiedział Johnny Lidman, Product Manager City Buses Europe w Volvo Buses. Premiera nowego Volvo 7900 Electric będzie miała miejsce podczas Międzynarodowych Targów Autobusowych BUSWORLD, które odbędą się w dniach 20-25 października w belgijskim mieście Kortrijk. Pierwsze modele nowej generacji elektrycznych miejskich autobusów Volvo rozpoczną kursowanie pod koniec 2018 roku. Będą w całości produkowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największym europejskim zakładzie tego producenta. Autobusy będą oferowane jako kompletne „rozwiązania od klucz” – wszelkimi kwestiami związanymi z utrzymaniem i serwisowaniem zarówno pojazdów jak i baterii zajmie się Volvo – za stałą miesięczną opłatę ryczałtową. Nowe Volvo 7900 Electric 2-osiowy, niskopodłogowy autobus o długości 12 metrów, wyposażony w troje drzwi Napęd całkowicie elektryczny Cicha, bezemisyjna praca 80 proc. niższe zużycie energii niż w porównywalnym autobusie o napędzie diesla Pojemność baterii: 150, 200 lub 250 kWh Możliwość ładowania przez OppCharge lub CCS (ładowanie baterii 250 kWh tylko przez CCS) Zasięg – do 200 km, w zależności od topografii trasy i warunków drogowych Możliwość wyposażenia w innowacyjne systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo: zaawansowany układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering (VDS) oraz system detekcji i ostrzegania pieszych i rowerzystów Pedestrian and Cyclist Detection Warning. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.