Elektromobilność Nowe Volvo 7900 Electric – większy zasięg, nowe opcje ładowania 16 października 2017 Elektromobilność Nowe Volvo 7900 Electric – większy zasięg, nowe opcje ładowania 16 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Volvo wprowadza na rynek nową wersję całkowicie elektrycznego autobusu Volvo 7900 Electric. Nowy model ma większy zasięg oraz więcej opcji ładowania, dzięki czemu może zaoferować operatorom komunikacji miejskiej dużo wyższą elastyczność od poprzedniej wersji. Będzie w całości produkowany w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Reklama W porównaniu z wcześniejszą wersją autobusu zwiększona została pojemność baterii. Nowe Volvo 7900 Electric jest dostępne w wersjach z akumulatorami o pojemności 150, 200 oraz 250 kWh. Oznacza to, że autobus może poruszać się dłużej pomiędzy ładowaniami, co sprawia, że może być wykorzystywany w komunikacji miejskiej w sposób o wiele bardziej efektywny. “To bardzo ważne rozszerzenie naszej oferty produktowej w obszarze elektromobilności, które zapewnia naszym klientom – operatorom komunikacji miejskiej – maksimum elastyczności w codziennym użytkowaniu autobusów. Podczas godzin szczytu autobus może kursować non stop, bez przerw na ładowanie, a baterie mogą zostać doładowane kiedy natężenie ruchu jest mniejsze. Na krótszych trasach autobus może kursować nawet cały dzień, a baterie mogą w takim przypadku zostać doładowane nocą w zajezdni”, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses. „Popyt na autobusy elektrycznie rośnie bardzo dynamicznie – zarówno w Europie jak i na rynkach pozaeuropejskich, dlatego jestem bardzo zadowolony, że możemy zaoferować miastom elektryczny autobus i systemy z nim związane, zapewniające lepsze niż kiedykolwiek warunki do rozwoju zrównoważonego, cichego i bezemisyjnego transportu publicznego”, dodał prezes Agnevall. Oprócz zwiększenia pojemności baterii, Volvo rozszerzyło także ilość opcji ładowania. Tak jak w poprzedniej wersji autobusu – baterie nowego Volvo 7900 Electric mogą być ładowane szybko na przystankach końcowych – przy wykorzystaniu otwartej i dostępnej dla pojazdów innych producentów technologii OppCharge. Nowy model może być dodatkowo ładowany poprzez kabel, w technologii CCS (Combined Charging System) – europejskim standardzie ładowania pojazdów elektrycznych. “Operatorzy komunikacji miejskiej mogą teraz wybrać system, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Dla przykładu – CCS jest odpowiedni dla wysokowydajnego ładowania kiedy autobus stoi zaparkowany w zajezdni”, powiedział Johnny Lidman, Product Manager City Buses Europe w Volvo Buses. Premiera nowego Volvo 7900 Electric będzie miała miejsce podczas Międzynarodowych Targów Autobusowych BUSWORLD, które odbędą się w dniach 20-25 października w belgijskim mieście Kortrijk. Pierwsze modele nowej generacji elektrycznych miejskich autobusów Volvo rozpoczną kursowanie pod koniec 2018 roku. Będą w całości produkowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największym europejskim zakładzie tego producenta. Autobusy będą oferowane jako kompletne „rozwiązania od klucz” – wszelkimi kwestiami związanymi z utrzymaniem i serwisowaniem zarówno pojazdów jak i baterii zajmie się Volvo – za stałą miesięczną opłatę ryczałtową. Nowe Volvo 7900 Electric 2-osiowy, niskopodłogowy autobus o długości 12 metrów, wyposażony w troje drzwi Napęd całkowicie elektryczny Cicha, bezemisyjna praca 80 proc. niższe zużycie energii niż w porównywalnym autobusie o napędzie diesla Pojemność baterii: 150, 200 lub 250 kWh Możliwość ładowania przez OppCharge lub CCS (ładowanie baterii 250 kWh tylko przez CCS) Zasięg – do 200 km, w zależności od topografii trasy i warunków drogowych Możliwość wyposażenia w innowacyjne systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo: zaawansowany układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering (VDS) oraz system detekcji i ostrzegania pieszych i rowerzystów Pedestrian and Cyclist Detection Warning. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.