Wiadomości OZE Nowe wersje Zeusa od Curtiss Motorcycles 07 listopada 2018 Wiadomości OZE Nowe wersje Zeusa od Curtiss Motorcycles 07 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Curtiss Motorcycles zaprezentował dwie nowe wersje motocykla elektrycznego o wysokiej mocy, znanego pod nazwą Zeus. Cafe Racer i Bobber trafią na rynek już w 2020 roku. Reklama Pierwsza koncepcja motocykla elektrycznego Zeus została zaprezentowana przez Curtiss tego lata na Quail Motorcycle Gathering. Jego obudowę wykonano z aluminium, a zamiast konwencjonalnego spawania wykorzystano skręcane elementy ramy. Cała stylizacja wraz z przednim oraz tylnym zawieszeniem nadały mu specyficzny, futurystyczny wygląd. Zeus w wersji Bobber Zeus w wersji Cafe Racer Jego konstruktorzy nie zatrzymali się jednak na pierwszej koncepcji. Dyrektor generalny Curtiss Motorcycles, Jordan Cornille, chciał jeszcze bardziej dopracować projekt motocykla: „Nasz oryginalny prototyp koncepcji Zeusa zawierał przestarzałą technologię akumulatora i silnika (…). To utrudniło naszemu zespołowi zaprojektowanie maszyny, którą wszyscy chcieliśmy stworzyć. Dzięki naszemu nowemu oddziałowi zaawansowanych technologii opracowujemy nowe technologie akumulatorów, silników i systemów sterowania, które pozwalają nam dostarczać czystą, nowoczesną wizję estetyczną”. Teraz firma zaprezentowała swoje nowe projekty, uzupełniając koncepcję elektrycznego motocykla Zeus w dwie nowe, gotowe do produkcji wersje – Cafe Racer i motocykl typu Bobber. Trafią one na rynek już w 2020 roku. Jeden z ich twórców – Ogilvie, podkreśla: „Cieszymy się, że możemy zaprezentować najlepszą technologię w branży. Korzystając z najnowocześniejszych systemów magazynowania energii, aby zrównoważyć moc i zasięg”. Firma dąży do tego, aby jej motocykle wyróżniał zasięg na jednym ładowaniu do 450 km (280 mil) oraz przyspieszenie do 100 km/h w czasie nie dłuższym niż 2,1 sekundy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.