Wiadomości OZE Nowe wersje Zeusa od Curtiss Motorcycles 07 listopada 2018 Wiadomości OZE Nowe wersje Zeusa od Curtiss Motorcycles 07 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Curtiss Motorcycles zaprezentował dwie nowe wersje motocykla elektrycznego o wysokiej mocy, znanego pod nazwą Zeus. Cafe Racer i Bobber trafią na rynek już w 2020 roku. Reklama Pierwsza koncepcja motocykla elektrycznego Zeus została zaprezentowana przez Curtiss tego lata na Quail Motorcycle Gathering. Jego obudowę wykonano z aluminium, a zamiast konwencjonalnego spawania wykorzystano skręcane elementy ramy. Cała stylizacja wraz z przednim oraz tylnym zawieszeniem nadały mu specyficzny, futurystyczny wygląd. Zeus w wersji Bobber Zeus w wersji Cafe Racer Jego konstruktorzy nie zatrzymali się jednak na pierwszej koncepcji. Dyrektor generalny Curtiss Motorcycles, Jordan Cornille, chciał jeszcze bardziej dopracować projekt motocykla: „Nasz oryginalny prototyp koncepcji Zeusa zawierał przestarzałą technologię akumulatora i silnika (…). To utrudniło naszemu zespołowi zaprojektowanie maszyny, którą wszyscy chcieliśmy stworzyć. Dzięki naszemu nowemu oddziałowi zaawansowanych technologii opracowujemy nowe technologie akumulatorów, silników i systemów sterowania, które pozwalają nam dostarczać czystą, nowoczesną wizję estetyczną”. Teraz firma zaprezentowała swoje nowe projekty, uzupełniając koncepcję elektrycznego motocykla Zeus w dwie nowe, gotowe do produkcji wersje – Cafe Racer i motocykl typu Bobber. Trafią one na rynek już w 2020 roku. Jeden z ich twórców – Ogilvie, podkreśla: „Cieszymy się, że możemy zaprezentować najlepszą technologię w branży. Korzystając z najnowocześniejszych systemów magazynowania energii, aby zrównoważyć moc i zasięg”. Firma dąży do tego, aby jej motocykle wyróżniał zasięg na jednym ładowaniu do 450 km (280 mil) oraz przyspieszenie do 100 km/h w czasie nie dłuższym niż 2,1 sekundy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.