Wiadomości OZE Nowe wersje Zeusa od Curtiss Motorcycles 07 listopada 2018 Wiadomości OZE Nowe wersje Zeusa od Curtiss Motorcycles 07 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Curtiss Motorcycles zaprezentował dwie nowe wersje motocykla elektrycznego o wysokiej mocy, znanego pod nazwą Zeus. Cafe Racer i Bobber trafią na rynek już w 2020 roku. Reklama Pierwsza koncepcja motocykla elektrycznego Zeus została zaprezentowana przez Curtiss tego lata na Quail Motorcycle Gathering. Jego obudowę wykonano z aluminium, a zamiast konwencjonalnego spawania wykorzystano skręcane elementy ramy. Cała stylizacja wraz z przednim oraz tylnym zawieszeniem nadały mu specyficzny, futurystyczny wygląd. Zeus w wersji Bobber Zeus w wersji Cafe Racer Jego konstruktorzy nie zatrzymali się jednak na pierwszej koncepcji. Dyrektor generalny Curtiss Motorcycles, Jordan Cornille, chciał jeszcze bardziej dopracować projekt motocykla: „Nasz oryginalny prototyp koncepcji Zeusa zawierał przestarzałą technologię akumulatora i silnika (…). To utrudniło naszemu zespołowi zaprojektowanie maszyny, którą wszyscy chcieliśmy stworzyć. Dzięki naszemu nowemu oddziałowi zaawansowanych technologii opracowujemy nowe technologie akumulatorów, silników i systemów sterowania, które pozwalają nam dostarczać czystą, nowoczesną wizję estetyczną”. Teraz firma zaprezentowała swoje nowe projekty, uzupełniając koncepcję elektrycznego motocykla Zeus w dwie nowe, gotowe do produkcji wersje – Cafe Racer i motocykl typu Bobber. Trafią one na rynek już w 2020 roku. Jeden z ich twórców – Ogilvie, podkreśla: „Cieszymy się, że możemy zaprezentować najlepszą technologię w branży. Korzystając z najnowocześniejszych systemów magazynowania energii, aby zrównoważyć moc i zasięg”. Firma dąży do tego, aby jej motocykle wyróżniał zasięg na jednym ładowaniu do 450 km (280 mil) oraz przyspieszenie do 100 km/h w czasie nie dłuższym niż 2,1 sekundy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.