Wiadomości OZE Nowoczesna i lekka przyczepa kempingowa 10 maja 2019 Wiadomości OZE Nowoczesna i lekka przyczepa kempingowa 10 maja 2019 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Przyczepa kempingowa projektu Kyung-Hyun Lew’a swoim kształtem nawiązuje do łzy i przypomina nieco statek kosmiczny. Dzięki lekkiej konstrukcji można ją ciągnąć niemal każdym samochodem. Prąd do niej dostarcza 100-watowy panel fotowoltaiczny. Reklama Obecnie branża tak zwanych pojazdów rekreacyjnych charakteryzuje się małymi i lekkimi kamperami. Wysoką klasę A – Behemoth Camper, zastąpiły ostatnio furgonetki i przyczepy klasy B. Za przyczepy lekkie uważa się te do 900 kilogramów i są to np.: Cargo Camp, Happier Camper, Tigermoth, Pika Teardrop Trailer czy Meerkat. Firma California Polydrops Inc. z Los Angeles zaprezentowała swój wariant przyczepy, zaprojektowany przez Kyung-Hyun Lew’a. polydrops.com Przyczepa posiada konstrukcję drewnianą i obudowę aluminiową. Ma ona około 4 metry długości, a przez lekką konstrukcję waży zaledwie 350 kg. Wewnątrz znajdują się drzwi motylkowe ze wspomaganiem. Przestrzeń kabiny wypełniona jest materacem 120 cm na 190 cm. Ściany pokryte są drewnem typu jasna sosna. Oprócz tego przyczepa wyposażona jest w wentylację dachową, oświetlenie LED i skórzane wykończenia. Panel sterowania w zarządza nagrzewnicą elektryczną, oświetleniem i gniazdami (USB i 12V). Całość zasila panel fotowoltaiczny o mocy 100 W. W przyczepie nie ma za wiele miejsca na kuchnię, ale są przygotowane dwie szuflady i półka przeznaczona do gotowania. polydrops.com Firma Polydrop w swojej ofercie ma 20 modeli z edycji limitowanej z 2019 roku – każdy za 9 000 dolarów. Przy zwiększonej produkcji tego modelu cena wzrośnie do 13 000 dolarów. Źródło: crubed.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.