Wiadomości OZE Nowy gracz na rynku samochodów elektrycznych. Tym razem to producent sprzętu dla Apple’a i Microsoftu 20 października 2020 Wiadomości OZE Nowy gracz na rynku samochodów elektrycznych. Tym razem to producent sprzętu dla Apple’a i Microsoftu 20 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Foxconn wytwarza sprzęty dla największych gigantów świata elektroniki. Teraz postanowił zainwestować w elektromobilność. I zbić na tym fortunę. Reklama Od telefonów po auta Foxconn, oficjalnie zwany Hon Hai Precision Industry Co, to tajwańska korporacja specjalizująca się w wytwarzaniu najnowocześniejszego sprzętu elektronicznego na świecie. Pracuje między innymi dla Billa Gatesa czy Jeffa Bezosa, dostarczając na rynek części do konsol, komputerów, telefonów czy czytników. W tej chwili postanowił rozszerzyć swoją działalność i wejść w rynek motoryzacyjny. Śmiałe plany Wkroczenie Foxconnu w branżę ekotransportu jest planowane z wielkim przytupem. Zarząd zapowiada, że zamierzonym celem jest zdobycie 10 procent udziałów na rynku elektromobilności. Aby zrealizować te śmiałe założenia, korporacja prowadzi już rozmowy z największymi gigantami branży i planuje współprace z nimi. Swoją chęć do wspólnych interesów z Hon Hai wyraził już na przykład Fiat Chrysler. Jednym z kontrahentów firmy może również stać się Izera- polski producent samochodów elektrycznych. Jeden producent- groźba monopolu? Do tej pory rynek elektryczny nie jest aż tak rozwinięty, więc wydaje się, że inwestycja Foxconnu i zmierzone jej efekty są jak najbardziej możliwe. Branża zyska stabilnego ekonomicznie dostawcę części do aut, który będzie mógł je dostarczać bez większego problemu. Istnieje jednak obawa, że tajwański gigant może zmonopolizować branżę, windując ceny zbytnio w górę i nie dopuszczając konkurencji. Może to również spowodować niemożność dalszego rozwoju technologicznego ładowanych pojazdów. Z drugiej strony mogą zapewnić rozwój i stabilność rynku, któremu zagraża kryzys związany z pandemią. Źródło: green-news.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.