Eko styl życia To się nadaLje”, czyli jak Kaufland zachęca do niemarnowania żywności20 października 2020Przeczytaj także Eko styl życia Wieża z doniczek – świat roślin i zdobycze cywilizacji w jednym Krzywa wieża w Pizie pełni funkcję dzwonnicy katedralnej, ale to raczej jej nietypowy dla budowli kąt pochylenia, czyni ją jedną z najczęściej odwiedzanych budowli na świecie. Słynnej wieży rośnie silna konkurencja. People’s Tower zaprojektowali architekci z pracowni Nudes. Ich budowla, zarówno wygląda oszałamiająco, posiada punkt widokowy na szczycie, jak i wskazuje na symboliczną koegzystencję pomiędzy ludźmi a naturą. Eko styl życia Maseczki przyjazne środowisku Jednorazowe maseczki, rękawiczki, pojemniki po środkach do dezynfekcji – liczba tych odpadów w czasie pandemii COVID-19 ogromnie wzrosła. Niestety wiele z nich zamiast do kosza z odpadami zmieszanymi trafia wprost do chodniki, ulice, alejki w parkach. A może dałoby się inaczej? Trend zero waste jest coraz popularniejszy wśród wielu firm produkujących żywność oraz małych lokali gastronomicznych. Cieszy fakt, że tym razem postanowiła go wesprzeć duża sieć marketów spożywczych.Tony zmarnowanego jedzenia – dosyć!Światowy Dzień Żywności, który ostatnio obchodziliśmy, skłonił Kaufland do podjęcia bardzo interesującej akcji. W jej ramach firma zachęca do świadomych zakupów i odpowiedzialnego zarządzania zakupionymi produktami. Jako odpowiedzialna sieć handlowa aktywnie przeciwdziałamy marnowaniu żywności i do tego samego zachęcamy także naszych klientów. W kampanii „To się nadaLje” pokazujemy, że kierując się w codziennym życiu paroma prostymi zasadami, możemy znacząco zmniejszyć skalę tego problemu. Wierzymy, że dzięki większej świadomości konsumentów do kosza przestaną trafiać produkty, które można spożyć czy wykorzystać w inny, użyteczny sposób − mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.Według najnowszych badań w samej Polsce wyrzuca się ponad 9 ton żywności. Większość z produktów nadaje się jeszcze do użycia.Złe nawyki PolakówSieć w swojej kampanii zwraca uwagę m.in. na to, że owoce i warzywa, których wygląd odbiega od kanonów piękna, wciąż mogą zostać wykorzystane, o czym ma przypominać hasło „Doceniaj, nie oceniaj”. Kaufland porusza także kwestię przedwczesnego wyrzucania produktów spożywczych. Jak wskazują dane Polskiej Federacji Banków Żywności, 42% Polaków przyznaje się do wyrzucania żywności, a 35% z nich robi to kilka razy w miesiącu. Ma to związek m.in. z brakiem świadomości na temat różnicy między datą przydatności do spożycia a datą ważności, na co Kaufland także zwraca uwagę swoim klientom.Akcję wspiera Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności oraz Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta.Źródło: informacja prasowa