Elektromobilność Nowy podmiot utworzony przez Toyotę, Mazdę i Denso 26 października 2017 Elektromobilność Nowy podmiot utworzony przez Toyotę, Mazdę i Denso 26 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Toyota, Mazda i Denso będą wspólnie opracowywać modułowe technologie dla samochodów elektrycznych. Reklama Umowa zawarta między tymi trzema podmiotami jest wstępem do powołania nowej spółki o nazwie EV C.A. Spirit, opartej na wiedzy i doświadczeniu inżynierów wymienionych koncernów. Prace będą skupiały się przede wszystkim na opracowaniu technologii, która zostanie wykorzystana do różnych typów pojazdów elektrycznych, w szczególności do samochodów osobowych, SUV-ów, mikrosamochodów oraz pojazdów dostawczych. Umowa przewiduje, że każdy z podmiotów uczestniczących w nowym przedsięwzięciu wniesie do niego inne atuty. W przypadku Toyoty będzie to system produkcyjny TNGA, a w przypadku Mazdy – planowanie i zaawansowany poziom projektowania opartego na modelowaniu komputerowym. Z kolei Denso wniesie technologie elektroniczne. Unikalność tego przedsięwzięcia ma polegać także na tym, że nowa spółka będzie opracowywać modułowe części i technologie w taki sposób, aby korzystające z tych rozwiązań modele samochodów zachowywały oryginalność marek oraz aby łatwo można je było poddawać modyfikacjom. Pozwoli to na ulepszanie i pojazdów celem zapewnienia niskiej awaryjności i wysokiej atrakcyjności na globalnym rynku. Ciekawostką, na którą warto zwrócić uwagę, jest zaproszenie do tego przedsięwzięcia innych podmiotów związanych z produkcją samochodów i podzespołów. Na siedzibę nowej spółki, gdzie zatrudnienie otrzyma czterdzieści osób, wybrano portowe miasto Nagoja. W nowo utworzonym projekcie biznesowym Toyota będzie posiadała zdecydowaną większość udziałów, bo aż dziewięćdziesiąt procent przy dziesięciu procentach należących łącznie do Mazdy i Denso. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.