Elektromobilność Nowy podmiot utworzony przez Toyotę, Mazdę i Denso 26 października 2017 Elektromobilność Nowy podmiot utworzony przez Toyotę, Mazdę i Denso 26 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Toyota, Mazda i Denso będą wspólnie opracowywać modułowe technologie dla samochodów elektrycznych. Reklama Umowa zawarta między tymi trzema podmiotami jest wstępem do powołania nowej spółki o nazwie EV C.A. Spirit, opartej na wiedzy i doświadczeniu inżynierów wymienionych koncernów. Prace będą skupiały się przede wszystkim na opracowaniu technologii, która zostanie wykorzystana do różnych typów pojazdów elektrycznych, w szczególności do samochodów osobowych, SUV-ów, mikrosamochodów oraz pojazdów dostawczych. Umowa przewiduje, że każdy z podmiotów uczestniczących w nowym przedsięwzięciu wniesie do niego inne atuty. W przypadku Toyoty będzie to system produkcyjny TNGA, a w przypadku Mazdy – planowanie i zaawansowany poziom projektowania opartego na modelowaniu komputerowym. Z kolei Denso wniesie technologie elektroniczne. Unikalność tego przedsięwzięcia ma polegać także na tym, że nowa spółka będzie opracowywać modułowe części i technologie w taki sposób, aby korzystające z tych rozwiązań modele samochodów zachowywały oryginalność marek oraz aby łatwo można je było poddawać modyfikacjom. Pozwoli to na ulepszanie i pojazdów celem zapewnienia niskiej awaryjności i wysokiej atrakcyjności na globalnym rynku. Ciekawostką, na którą warto zwrócić uwagę, jest zaproszenie do tego przedsięwzięcia innych podmiotów związanych z produkcją samochodów i podzespołów. Na siedzibę nowej spółki, gdzie zatrudnienie otrzyma czterdzieści osób, wybrano portowe miasto Nagoja. W nowo utworzonym projekcie biznesowym Toyota będzie posiadała zdecydowaną większość udziałów, bo aż dziewięćdziesiąt procent przy dziesięciu procentach należących łącznie do Mazdy i Denso. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.