Wiadomości OZE Nowy tunel kolejowy po Zatoką San Francisco zostanie wybudowany w ciągu dekady 04 stycznia 2019 Wiadomości OZE Nowy tunel kolejowy po Zatoką San Francisco zostanie wybudowany w ciągu dekady 04 stycznia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Bay Area Rapid Transit (BART) ogłosiło niedawno, że planuje budowę drugiej linii kolei podziemnej pod Zatoką San Francisco. Pierwsze istotne szczegóły na jego temat trafią do informacji publicznej prawdopodobnie w drugiej połowie 2019 roku. Całościowo projekt ma być zrealizowany w ciągu dekady, ale konkretny termin nie jest jeszcze znany. Reklama W czasach współczesnych wielopiętrowe szlaki komunikacyjne w aglomeracjach miejskich bywają koniecznością. Struktury nad- i podziemne buduje się głównie po to, aby odciążyć ruch na ulicach, zlikwidować korki lub odciążyć aktualne środki transportu. W San Francisco kluczową rolę odgrywa ta ostatnia kwestia. Plan organizacyjny BART – kiedy ruszą roboty? Propozycje dotyczące budowy drugiego tunelu w San Francisco zostały przedstawione 15 listopada 2018 roku podczas posiedzenia rady dyrektorów BART. To na razie wczesna faza przygotowań. Kolejne etapy to ekonomiczna analiza inwestycji oraz ogłoszenie przetargu na usługi doradcze i zarządcze. W połowie 2019 roku zostaną wyłonieni zwycięzcy, których zadaniem będzie m.in. przedstawienie dwóch do czterech wariantów nowej trasy. Projekt ma być zrealizowany w ciągu najbliższej dekady. Tunel ma być poprowadzony z Sacramento do San Francisco. W ten sposób „uwolni” się nieco aktualnie użytkowany tunel łączący San Francisco i Oakland, otwarty w 1970 roku. Jego długość wraz z drogami dojazdowymi wynosi 10 km. Nowe miejsca pracy = nowe ciągi komunikacyjne Druga linia podziemnej kolei to odpowiedź na przyrost populacji. Według szacunków zwiększająca się ilość miejsc pracy doprowadzi do sytuacji, w której obecny transport publiczny będzie niewystarczający. W 2020 roku w samych godzinach szczytu zatokę ma przekraczać 45 tys. pasażerów, pięć lat później liczba może zwiększyć się o kolejne 10 tysięcy. W 2027 komunikacja będzie mocno przepełniona. Nowa linia ma temu zapobiec a także polepszyć jakość (w planach jest wprowadzenie usługi całodobowej). Nowa linia kolejowa w San Francisco nie jest po prawdzie projektem nowatorskim, jednak rozwiąże problem zatłoczenia i nadużywania innych, niekoniecznie ekologicznych środków transportu. źródło: inzynieria.com, Fot. Eric Fischer/Wikimedia Commons Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.