Wiadomości OZE Oksford stanie się pierwszym miastem na świecie z zerową emisją? 16 października 2017 Wiadomości OZE Oksford stanie się pierwszym miastem na świecie z zerową emisją? 16 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Angielski Oksford z historią sięgającą wielu wieków wstecz coraz częściej wyprzedza w innowacjach młodsze od siebie miasta. Jednym z kolejnych przykładów takich działań jest plan stworzenia w nim obszaru przeznaczonego tylko dla samochodów o napędzie elektrycznym. Reklama Władze akademickiego miasteczka ustaliły, że będzie to pierwsza strefa zerowej emisji na świecie. Począwszy od 2020 roku, sześć ulic w centrum Oksfordu będzie wyłączonych z ruchu dla samochodów z silnikami spalinowymi, w tym również autobusów i taksówek. Do 2035 roku cały obszar centrum będzie niedostępny dla wszystkich pojazdów napędzanych paliwem tradycyjnym. Tak dramatyczna zmiana koncepcji urbanistycznej centrum miasta została zainspirowana radykalną potrzebą zmniejszenia poziomu dwutlenku azotu, którego większość pochodzi z układów wydechowych samochodów. Chroniczne narażenie na działanie tego związku chemicznego może powodować problemy z oddychaniem i podrażnienie oczu. Dane Światowej Organizacji Zdrowia wskazują, że Oksford jest jednym z jedenastu brytyjskich miast, które przekracza bezpieczne granice poziomu toksycznych cząstek, znanych jako PM10 i PM2.5. Przewiduje się, że ambitny plan będzie kosztował miasto oraz przedsiębiorstwa autobusowe i lokalne około 7 milionów funtów. Środki zostaną przeznaczone na wymianę pojazdów komunalnych oraz zastąpienie ich elektrycznymi. Konieczna będzie także budowa odpowiedniej infrastruktury, w tym na przykład kamer CCTV z technologią rozpoznawania numerów seryjnych. Kierowcy, którzy nie będą przestrzegać restrykcyjnych zakazów, zostaną ukarani surowymi grzywnami. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.