Elektromobilność Olga Malinkiewicz i jej pomysł na perowskitowe carporty 25 września 2019 Elektromobilność Olga Malinkiewicz i jej pomysł na perowskitowe carporty 25 września 2019 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? W zeszłym tygodniu wspominaliśmy już o perowskicie oraz technologii Olgi Malinkiewicz. Obecnie jej firma, Saule Technologies, rozpoczęła współpracę z należącą do francuskiego koncernu Engie firmą Natoni nad projektem słonecznego carportu. Reklama Pierwszy prototyp carportu Prototyp został zaprezentowany w trakcie Kongresu Nowej Mobilności w Lublinie na początku września. Carport ma być instalacją niepodłączoną do sieci energetycznej. Będzie ona zatem tańsza i łatwiejsza do zaadaptowania do środowiska miejsko-ulicznego. Firma Malinkiewicz proponuje specjalne miejsca pokryte elastycznymi perowskitowymi panelami fotowoltaicznymi. Zebrana przez nie energia zasili parkujące w carportach samochody elektryczne. Na początek jednak Saule wprowadzi tak zwany solarny system parkingowy. Na jednym takim porcie będzie znajdował się tuzin zwykłych modułów PV o łącznej mocy 3,36 kW. Później jednak firma chce produkować własne moduły z perowskitu. Następny etap przewiduje dodatkowo zamontowanie elastycznych, rozwijających się paneli z każdej strony carportu. Ich sprawność wynosiłaby 16%. Całkowita powierzchnia zamontowanych paneli miałaby 30 m2. W skali roku carport produkowałby 2,6 MWh energii. Trwałość swoich paneli Saule szacuje na kilka lat. Solar Carport 2.0 W ostatnich miesiącach tego roku we Wrocławiu ma ruszyć pilotażowa linia produkcyjna modułów perowskitowych w technologii Single junction. Ich sprawność wyniesie około 10%. Docelowo linia ma produkować nawet 40 tys. m2 paneli. W dalszych planach jest rozwój fabryki oddającej już 200 tysięcy m2. Solar Carport 2.0 Projekt solarnego carportu należy całkowicie do firmy Malinkiewicz. Natoni zaś ma dostarczać urządzenia ładujące, magazyny energii oraz technologie wspomagające Internet Rzeczy. Następnie firma będzie również odpowiedzialna za dystrybucję carportów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.