Wiadomości OZE Osiem przegubowych Solarisów w Norymberdze 12 maja 2017 Wiadomości OZE Osiem przegubowych Solarisów w Norymberdze 12 maja 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. W pierwszej połowie kwietnie firma Solaris Bus & Coach dostarczyła do przewoźnika VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft w niemieckiej Norymberdze osiem przegubowych autobusów nowe Urbino 18. Reklama Wszystkie nowe Solarisy wyposażone są w dynamiczną i jednocześnie ekonomiczną jednostkę napędową DAF/PACCAR MX-11 240 H1 (240 kW), spełniającą surowe normy czystości spalin Euro 6. Za przeniesienie napędu pojazdów odpowiada skrzynia biegów Voith Diwa 6, wyposażona przez jej producenta w tryb pracy ECO, który przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Z kolei dostawcą wszystkich osi jest firma ZF. Po realizacji kontraktu, którego wartość osiągnęła 2,5 miliona euro, flota przewoźnika osiągnęła stan 178 pojazdów. Nowoczesne i ekologiczne Solarisy wyposażone są w szereg rozwiązań podnoszących zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo podróżujących nimi pasażerów. Wśród nich wymienić można klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Ponadto, wewnętrzne oświetlenie wykonane zostało w technologii LED. W jego skład wchodzi między innymi czerwone oznaczenie wyjść, ostrzegające pasażerów podczas zamykania drzwi. Na pokładzie autobusów zamontowano także system monitoringu Derovis, składający się z dziewięciu kamer z rejestratorem oraz monitora umieszczonego nad fotelem kierowcy. Przy pomocy tych urządzeń kierowcy mogą lepiej obserwować i kontrolować wejścia i wyjścia pasażerów, z kolei kamery z tyłu są niezwykle przydatne przy manewrowaniu pojazdem. Przegubowe Solarisy mają długość 18 metrów. Na pokładzie każdego z nich dostępnych jest 37 miejsc siedzących oraz dodatkowe osiem miejsc składanych. W zależności od ich wykorzystania przestrzeń pasażerska pomieści dodatkowo od 88 do 99 osób podróżujących na stojąco. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.