Wiadomości OZE Panele słoneczne trafią na dachy ciężarówek DHL 02 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Panele słoneczne trafią na dachy ciężarówek DHL 02 sierpnia 2019 Przeczytaj także OZE Przyszłość kryptowalut może być zielona? Ustawa Kryptowalutowa a energetyka Na początku grudnia br. prezydent Karol Nawrocki po raz kolejny wykorzystał swoje prawo weta na „Ustawie Kryptowalutowej”, która miała regulować rynek wirtualnych środków płatniczych. Oficjalnie przedstawionym powodem weta, który blokuje m.in. implementację unijnych przepisów, jest zbytnie rozbudowanie przepisów, co miałoby doprowadzić do „nadregulacji”. W cieniu politycznej awantury umyka jednak kluczowy wątek: ekologia. OZE Nowy KPEiK: miliardy inwestycji i niepewność offshore Ministerstwo Energii sfinalizowało prace nad dokumentem, który ma zadecydować o tempie zmian w polskiej energetyce, skali inwestycji i przyszłym miksie paliw. Zaktualizowany Krajowy Plan w dziedzinie Energii i Klimatu pokazuje, na jakie technologie rząd chce postawić w pierwszej kolejności – od OZE i energetyki jądrowej po elektryfikację gospodarki – oraz wskazuje, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej po 2030 roku może być wolniejszy, niż oczekuje branża. Firma DHL zdecydowała się na zainstalowanie mat solarnych na dachach 15 ciężarówek w pięciu niemieckich oddziałach. Reklama W 2018 roku DHL wprowadził do użytku testowego naczepy Don-Bur, które zostały wyposażone w lekkie panele fotowoltaiczne. W czerwcu b.r., firma poinformowała o przekazaniu 15 nowych samochodów ciężarowych z panelami słonecznymi. do pięciu oddziałów w Niemczech. Energia wytworzona ze słońca ma służyć do zasilania układów klimatyzacji oraz wind rozładunkowych. Dzięki fotowoltaice, silniki spalinowe zostaną odciążone, co pozwoli na zmniejszenie zużycie paliwa o 5 proc. Dostarczeniem mat solarnych i wykonaniem instalacji odpowiadała brytyjska firma Trailar. Naczepy z energią z fotowoltaiki W ubiegłym roku, DHL zdecydował się na rozpoczęcie testu naczep samochodów ciężarowych, w których energia pochodząca z fotowoltaiki zasilała oświetlenie, windy rozładunkowe czy ruchome pokłady. Firma zamierza ograniczyć do 2050 r., do zera emisję zanieczyszczeń powstających w wyniku operacji logistycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.