Wiadomości OZE Pasieka w fabryce Volkswagena 20 czerwca 2018 Wiadomości OZE Pasieka w fabryce Volkswagena 20 czerwca 2018 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Pszczoły są niezbędne dla ekosystemu, ale giną ze względu na naszą działalność. Kampanie informujące o szkodliwości pestycydów doprowadziły do zakazu stosowania kilku z nich na terenie Unii Europejskiej, a różnego rodzaju happeningi przyczyniły się do wzrostu zainteresowania pszczelarstwem. Do akcji coraz częściej włączają się duże firmy i przedsiębiorstwa, które kreują w ten swój sposób pozytywny, proekologiczny wizerunek. Jedną z takich firm jest niemiecki Volkswagen, który również w Polsce ma swoje fabryki. Na terenie jednej z nich znajduje się pszczelarska pasieka. Reklama „Nasz zakład we Wrześni zajmuje powierzchnię 220 ha. Od początku naszym celem jest promowanie zrównoważonych inwestycji, co potwierdza uzyskanie certyfikatu niemieckiego Towarzystwa na rzecz Zrównoważonego Budownictwa. Kiedy pracownicy zaproponowali wykorzystanie części terenów zielonych pod łąkę miododajną, pomyślałem, że to doskonały pomysł. Cześć naszego terenu obsialiśmy roślinami kwiatowymi, w tym lawendą, a nasi pracownicy przygotowali ule dla 25 rodzin pszczelich”, powiedział Ralf Nitzschke, dyrektor fabryki. Pomysł pracowników przyniesie korzyści także dla nich samych. Uzyskany w ten sposób miód trafi do zakładowej stołówki, gdzie będzie jednym ze składników do przygotowania niektórych posiłków. Co ciekawe, nie jest to pierwsza proekologiczna akcja firmy z Wolfsburga, która szczególnie po aferze #dieselgate pracuje nad odbudową swojego wizerunku. W kwietniu bieżącego roku swoje 25-lecie obchodziła poznańska fabryka Volkswagena. Z tej okazji posadzono 25 tysięcy drzew w okolicy, wśród których znalazły się m.in. takie gatunki jak dąb czy grusza. Foto: VW Polska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.