Elektromobilność Pierwsza fabryka elektryków VW wyprodukuje rocznie 100 tys. aut 18 września 2018 Elektromobilność Pierwsza fabryka elektryków VW wyprodukuje rocznie 100 tys. aut 18 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Niemiecka grupa Volkswagen zapowiedziała, że pierwsza fabryka, która będzie skupiała się tylko na produkcji samochodów elektrycznych, zostanie zlokalizowana w mieście Zwickau w Saksonii. W skali roku z taśmy produkcyjnej powinno zjechać ponad 100 tysięcy EV. Do 2022 roku produkcja samochodów elektrycznych zostanie przeniesiona do 16 fabryk. Żeby zmierzyć się z innymi producentami w wyścigu o udział w dynamicznie rozwijającym się rynku EV na świecie, VW musi znacznie rozszerzyć produkcję elektryków. Reklama W marcu bieżącego roku VW informował, że wybrał już partnerów do dostaw ogniw akumulatorowych oraz innych technologii o wartości około 20 miliardów euro. Umowy dotyczą projektów EV w Europie oraz w Chinach, czyli dwóch największych rynków samochodów elektrycznych. Trwają także rozmowy z partnerami na temat projektów, które będą realizowane w Ameryce Północnej. VW zapowiedział m.in stworzenie nowego podmiotu w Kanadzie, który będzie odpowiedzialny za zbudowanie sieci ultraszybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych. Spółka „Electrify Canada” zostanie założona już w drugim kwartale 2019 roku VW planuje produkcję 3 milionów pojazdów elektrycznych do 2025 roku w ramach 12 marek, takich jak Audi, Porsche, Skoda czy Seat. „Od przyszłego roku grupa będzie wprowadzać nowe elektryki, praktycznie każdego miesiąca”, powiedział dyrektor VW Matthias Mueller na dorocznej konferencji prasowej firmy. „W ten sposób zamierzamy oferować największą flotę pojazdów elektrycznych na świecie”. VW ma zamiar wprowadzić na rynek 80 nowych pojazdów elektrycznych do 2025 roku, a do 2030 roku będzie oferować wersję elektryczną każdego z 300 wyprodukowanych przez siebie modeli. Cała produkcja będzie opierać się na nowej platformie MEB dla pojazdów elektrycznych i będzie obejmowała modele od małych hatchbacków po duże crossovery, a nawet małe furgonetki. Źródło: autonews.com, insideevs.com/ Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.