Elektromobilność Pierwsze autonomiczne elektryczne taksówki wyjeżdżają na ulice Pekinu. Czy robo-taxi to nasza przyszłość? 30 listopada 2021 Elektromobilność Pierwsze autonomiczne elektryczne taksówki wyjeżdżają na ulice Pekinu. Czy robo-taxi to nasza przyszłość? 30 listopada 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowarki do samochodów elektrycznych zamontowane…w chodnikach Innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych za pomocą kabla biegnącego w chodniku oddzielającym posesję od drogi zostało wprowadzone w gminie Villers-le-Ville w Belgii. Dzięki instalacji pokrytej gumą i wpuszczonej w chodnik, możliwe jest ładowanie pojazdu podczas parkowania oraz wyjęcie kabla zaraz po użyciu. Elektromobilność Wojna o elektryki trwa. Kanada ze 100% cłem na auta elektryczne z Chin Kanadyjski rząd oficjalnie zdecydował o nałożeniu ceł w wysokości 100% na samochody elektryczne importowane z Chin. Chodzi nie tylko o marki z Państwa Środka, ale też, na przykład, o Tesle produkowane w położonych tam fabrykach. Kanada dołącza tym samym do USA i Unii Europejskiej, które w przeciągu ostatnich miesięcy znacząco utrudniły Chińczykom zalewanie lokalnych rynków tanimi autami na prąd. Wygląda jak normalny samochód, ale… nikt nie prowadzi tego białego auta. Pekin w tym tygodniu zatwierdził swoje pierwsze autonomiczne elektryczne taksówki do użytku komercyjnego. Ile aut pojawiło się na ulicach stolicy Chin i jak działa ta technologia? Reklama Autonomiczne elektryczne taksówki w Chinach Dziesiątki elektrycznych i hybrydowych robo-taksówek wyjechało na ulice chińskiej stolicy. To zasługa chińskiego giganta technologicznego Baidu i start-upu Pony.ai, którzy w czwartek 25 listopada otrzymali zielone światło dla użytku komercyjnego swoich autonomicznych samochodów. Komunikacja z klientami odbywa się cyfrowo: zamawiasz, płacisz i pytasz o pomoc przez aplikację w telefonie, zdjęcie: mms.businesswire.com Na razie autonomiczne elektryczne taksówki mogą poruszać się jedynie po południowej części miasta, czyli ok. 60 km2. Pojazdy mogą przewozić tylko dwóch pasażerów na raz. Pracownik firmy również siedzi w przedniej części samochodu na wypadek, gdyby potrzebna była jakakolwiek nagła interwencja, ale pojazd jeździ całkowicie samodzielnie.Sześćdziesiąt siedem takich taksówek jeździ już po drogach w Pekinie, pobierając nieco ponad dwa juany (ok. 4 zł) za 5,9-kilometrową podróż.Pasażerowie korzystający z samochodów „Apollo Go” Baidu muszą pobrać aplikację o nazwie „Luobo kuaipao” — co oznacza „jazda na rzodkiewkę”. Klienci mogą wezwać taksówkę w jednym z 600 punktów na terenie miasta. Jak poinformował start-up Pony.ai, w ramach testów technologii auta odbyły już ponad pół miliona autonomicznych podróży. Technologia rozwija się dynamicznie, jednak wciąż wiele pozostaje jeszcze do zrobienia. Czy robo-taksówki to nasza przyszłość? Współzałożyciel Pony.ai, Peng Jun, powiedział, że kluczem do rozwoju branży jest „polityka, technologia i akceptacja społeczna”.Oczekuje się jednak, że miną jeszcze lata, zanim taksówki będą w pełni funkcjonować bez interwencji człowieka. Głównymi powodami są wymogi bezpieczeństwa i konieczne zmiany w prawie. Takich pomysłów jednak pojawia się na świecie coraz więcej. Deweloperzy mają nadzieję, że chińscy konsumenci — którzy zaakceptowali e-commerce, płatności online i inne rozwiązania cyfrowe — szybko przyzwyczają się do wrażenia podróżowania samochodem bez kierowcy. Wspierany przez Alibabę start-up AutoX i gigant zajmujący się przejażdżkami, DiDi Chuxing, również prowadzą projekty pilotażowe robotaxi w miastach w całym kraju.Chcesz wiedzieć więcej o rozwoju autonomicznej elektromobilności? Zobacz artykuł: Pierwszy elektryczny i autonomiczny statek cargo na świecie wypłynął na norweskie wody źródło: mms.businesswire.com, pony.ai Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.