Elektromobilność Amsterdam testuje autonomiczne łodzie elektryczne 18 czerwca 2021 Elektromobilność Amsterdam testuje autonomiczne łodzie elektryczne 18 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Samoprowadzące się łodzie EV mają służyć do transportu ludzi i towarów po ponad 100-kilometrowych odcinkach malowniczych, holenderskich kanałów. W pełni automatyczne taksówki wodne pomogą usunąć zatory na zakorkowanych ulicach miasta, a nawet więcej. Reklama Eko i elektromobilność Malownicze kanały Amsterdamu od zawsze służyły jako drogi wodne i były używane do transportowania towarów. Te miejskie trasy mają łącznie ponad 100 km długości, dlatego są idealne do testowania autonomicznych i ekologicznych łodzi. Roboats są zaprojektowane do różnych zadań, m.in. do przewożenia pasażerów i zbierania śmieci. Łodzie rozwiązują też problem zatorów, które tworzą się w wąskich uliczkach na lądzie, ale i mogą poprawić bezpieczeństwo w portach. – Technologia autonomicznych pojazdów elektrycznych jest bardzo istotna w złożonych operacjach portowych. Jest tam wiele statków, dlatego trzeba znacznie poprawić tamtejsze bezpieczeństwo i to dzięki systemom autonomicznym […] – powiedział Stephan van Dijk, dyrektor ds. innowacji w instytucie w Amsterdamie. Studenci AGH zbudowali łodzie solarne Testy łodzi EV Projekt Roboat trwał pięć lat – podaje uczelnia MIT i dodaje, że pojazd przeszedł kilka etapów, polegających na stopniowym zwiększaniu jego długości. I tak osiągnął długość 4 metrów, zdolną do przewozu czterech pasażerów naraz. Zespół stworzył także algorytmy do nawigacji i sterowania łodzi, a także zmapował kanały miasta. Było to potrzebne ze względu na wzmożony ruch, jaki panuje w amsterdamskich kanałach. Projekt Roboat jest wynikiem współpracy Amsterdamskiego Instytutu Zaawansowanych Rozwiązań Metropolitalnych, Laboratorium Informatyki i Sztucznej Inteligencji Instytutu Technologii Massachusetts (CSAIL) oraz Senseable City Lab. Naukowcy zrzeszyli się w poszukiwaniu nowych sposobów przemieszczania się po drogach wodnych bez udziału człowieka. Konstrukcja autonomicznej łodzi to część większego projektu, który ma na celu zmniejszyć skalę przemieszczania się po lądzie, a zwiększyć udział transportu wodnego. Wodór i autonomiczne pociągi na polskiej kolei Kiedy na stałe? Chociaż łodzie znajdują się już w fazie testów, musi minąć kilka lat (2-4), zanim zostaną wystarczająco udoskonalone, aby wejść na stałe do użytku komercyjnego. – Chcemy mieć absolutną pewność, że możemy bezpiecznie poruszać się po kanałach Jednym z następnych kroków jest upewnienie się, że naprawdę poradzimy sobie z każdą sytuacją, jaką możemy napotkać w kanałach – powiedział inżynier mechatronik Rens Doornbusch. Chcesz wiedzieć, dlaczego w Holandii jest najwięcej wegan? Sprawdź! źródło: goodnet.org, fot.: news.mit.edu Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.