Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Firma Fortum poinformowała o pozytywnym zakończeniu testów swojego najnowszego projektu – elektrycznego samolotu. Maszyna Pipistrel Alpha Electro wystartowała z lotniska Helsinki-Malmi w celu zebrania danych na temat parametrów lotu, silnika i akumulatorów. Spółka chce dzięki testom uzyskać wiedzę i doświadczenie na temat ładowania tego rodzaju pojazdów elektrycznych. Reklama Jak mówi rzecznik prasowy Fortum Polska: „Samolot elektryczny jest tańszy w użytkowaniu w porównaniu z jednostkami konwencjonalnymi”. Wskazuje też na inne zalety: „Tego typu jednostka to przede wszystkim również korzyści dla środowiska naturalnego. Samolot elektryczny to mniejsze emisje szkodliwych substancji do atmosfery oraz, co bardzo ważne, mniejszy poziom hałasu na terenach położonych w pobliżu lotnisk”. Testowana maszyna posiada silnik o mocy 50 kW. Z w pełni naładowanymi akumulatorami może utrzymywać się w powietrzu przez godzinę. Firma Fortum to lider w zakresie ładowarek kołowych pojazdów elektrycznych w Europie. Teraz przyszedł czas na rozwój i zdobycie odpowiedniej pozycji w sektorze lotniczym. Forum póki co bada charakter zużycia akumulatorów w samolotach elektrycznych, aby stworzyć odpowiednie ładowarki. Jak twierdzą eksperci zajmujący się lotnictwem, elektryfikacja lotnictwa ma ogromny potencjał. Jest to bardzo efektywne rozwiązanie, szczególnie w małych samolotach. Dla większych jednostek latających przyszłość widzi się raczej w technologii hybrydowej. Samolotów pasażerskich zasilanych elektrycznie spodziewać możemy na rynku za około 10 lat. źródło: fortum, wnp Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.