Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Firma Fortum poinformowała o pozytywnym zakończeniu testów swojego najnowszego projektu – elektrycznego samolotu. Maszyna Pipistrel Alpha Electro wystartowała z lotniska Helsinki-Malmi w celu zebrania danych na temat parametrów lotu, silnika i akumulatorów. Spółka chce dzięki testom uzyskać wiedzę i doświadczenie na temat ładowania tego rodzaju pojazdów elektrycznych. Reklama Jak mówi rzecznik prasowy Fortum Polska: „Samolot elektryczny jest tańszy w użytkowaniu w porównaniu z jednostkami konwencjonalnymi”. Wskazuje też na inne zalety: „Tego typu jednostka to przede wszystkim również korzyści dla środowiska naturalnego. Samolot elektryczny to mniejsze emisje szkodliwych substancji do atmosfery oraz, co bardzo ważne, mniejszy poziom hałasu na terenach położonych w pobliżu lotnisk”. Testowana maszyna posiada silnik o mocy 50 kW. Z w pełni naładowanymi akumulatorami może utrzymywać się w powietrzu przez godzinę. Firma Fortum to lider w zakresie ładowarek kołowych pojazdów elektrycznych w Europie. Teraz przyszedł czas na rozwój i zdobycie odpowiedniej pozycji w sektorze lotniczym. Forum póki co bada charakter zużycia akumulatorów w samolotach elektrycznych, aby stworzyć odpowiednie ładowarki. Jak twierdzą eksperci zajmujący się lotnictwem, elektryfikacja lotnictwa ma ogromny potencjał. Jest to bardzo efektywne rozwiązanie, szczególnie w małych samolotach. Dla większych jednostek latających przyszłość widzi się raczej w technologii hybrydowej. Samolotów pasażerskich zasilanych elektrycznie spodziewać możemy na rynku za około 10 lat. źródło: fortum, wnp Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.