Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Pierwsze testy elektrycznych samolotów 13 sierpnia 2018 Przeczytaj także Budownictwo Nowe życie starych domów: jak energia ze słońca wspiera remontowe marzenia Polaków Rosnące ceny działek budowlanych, długi czas oczekiwania na nowe inwestycje oraz coraz większa świadomość ekologiczna sprawiają, że wielu Polaków wybiera dziś inną drogę do własnego domu – zamiast budować od zera, wolą tchnąć nowe życie w istniejące, często zaniedbane nieruchomości. Świat Megatrzęsienie w Japonii coraz bliżej. Najnowszy raport rządowy ostrzega Prawdopodobieństwo wystąpienia megatrzęsienia w Japonii wzrosło. Najnowszy raport rządowy wskazuje na możliwe katastrofalne straty w wyniku niszczycielskiego tsunami. Zagrożone jest nawet 10 proc. populacji kraju kwitnącej wiśni. Firma Fortum poinformowała o pozytywnym zakończeniu testów swojego najnowszego projektu – elektrycznego samolotu. Maszyna Pipistrel Alpha Electro wystartowała z lotniska Helsinki-Malmi w celu zebrania danych na temat parametrów lotu, silnika i akumulatorów. Spółka chce dzięki testom uzyskać wiedzę i doświadczenie na temat ładowania tego rodzaju pojazdów elektrycznych. Reklama Jak mówi rzecznik prasowy Fortum Polska: „Samolot elektryczny jest tańszy w użytkowaniu w porównaniu z jednostkami konwencjonalnymi”. Wskazuje też na inne zalety: „Tego typu jednostka to przede wszystkim również korzyści dla środowiska naturalnego. Samolot elektryczny to mniejsze emisje szkodliwych substancji do atmosfery oraz, co bardzo ważne, mniejszy poziom hałasu na terenach położonych w pobliżu lotnisk”. Testowana maszyna posiada silnik o mocy 50 kW. Z w pełni naładowanymi akumulatorami może utrzymywać się w powietrzu przez godzinę. Firma Fortum to lider w zakresie ładowarek kołowych pojazdów elektrycznych w Europie. Teraz przyszedł czas na rozwój i zdobycie odpowiedniej pozycji w sektorze lotniczym. Forum póki co bada charakter zużycia akumulatorów w samolotach elektrycznych, aby stworzyć odpowiednie ładowarki. Jak twierdzą eksperci zajmujący się lotnictwem, elektryfikacja lotnictwa ma ogromny potencjał. Jest to bardzo efektywne rozwiązanie, szczególnie w małych samolotach. Dla większych jednostek latających przyszłość widzi się raczej w technologii hybrydowej. Samolotów pasażerskich zasilanych elektrycznie spodziewać możemy na rynku za około 10 lat. źródło: fortum, wnp Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.