Czy uda się powstrzymać lub zmniejszyć zmiany klimatyczne? Fortum chce się włączyć do walki

Od połowy XIX wieku nastąpił wzrost temperatury o 1°C w skali globalnej. Rozwinęła się wtedy industrializacja przemysłu. W latach 2014–2016 zatrzymano wzrost emisji CO2 i wydawało się, że wszystko idzie ku dobremu. Niestety m.in. duży popyt na gaz i ropę, a także wzrost konsumpcyjny w Chinach i Indiach „popchnęły” niekorzystne zmiany do przodu. W roku 2017 globalne emisje dwutlenku węgla ze spalania paliw kopalnych wzrosły o ok. 1,7%, w 2018 zanotowano kolejny wzrost, tym razem o ponad 2%. Do niechlubnych emiterów dwutlenku węgla należy także Polska. 326,6 mln emisji ton CO2 równy 0,9% światowej emisji uplasował nasz kraj na 21 miejscu (2017 rok).

Fortum połączy kraje Skandynawii siecią ultraszybkiego ładowania aut elektrycznych

W przypadku stacji EV w Kristinehamn pojazdy nowej generacji można naładować w zaledwie dziesięć minut, co wystarczy na około dwieście pięćdziesiąt kilometrów jazdy. „McDonald’s i Fortum Charge & Drive współpracują nad rozbudową infrastruktury ładowania od 2012 roku. W tym roku zainstalowaliśmy pierwsze ładowarki, aby przetestować ich parametry i sprawdzić obciążenie. Dzięki ładowarce HPC robimy teraz pierwszy krok do infrastruktury ładowania EV 2.0” – powiedział Henrik Nerell, kierownik ds. środowiska i prasy w McDonald’s.

Pierwsze testy elektrycznych samolotów

Firma Fortum poinformowała o pozytywnym zakończeniu testów swojego najnowszego projektu – elektrycznego samolotu. Maszyna Pipistrel Alpha Electro wystartowała z lotniska Helsinki-Malmi w celu zebrania danych na temat parametrów lotu, silnika i akumulatorów. Spółka chce dzięki testom uzyskać wiedzę i doświadczenie na temat ładowania tego rodzaju pojazdów elektrycznych.