10 października wystartowała nowa platforma łącząca dystrybutorów sprzętu PV z instalatorami. Znajdziemy tu szeroką ofertę produktową z całej Europy. W przypadku instalatorów platforma skraca proces zakupowy, dystrybutorom pomaga w sprzedaży nadwyżek magazynowych oraz dotarciu do nowych i zagranicznych klientów.
Platforma dla instalatorów i dystrybutorów
Mowa o platformie sun.store. Znajdziemy tu szeroką ofertę produktów, a także porównywarkę ofert.
Skąd pomysł na tego typu platformę? Wielu europejskich dystrybutorów boryka się obecnie z problemem nadpodaży i nadwyżkami magazynowymi. Jest to spowodowane nadwyżką mocy produkcyjnych w Chinach (prawie 1 TW mocy produkcyjnych w 2023 roku wobec mniej niż 400 GW światowego popytu) i niewielkim spowolnieniem popytu (inflacja, wsparcie finansowe rządów, stabilizacja cen energii). Międzynarodowa platforma pozwoli im na poszerzenie swego zasięgu i współpracę z zagranicznymi instalatorami, którzy mogą być zainteresowani ich produktami. Instalatorom, poszukującym sprzętu fotowoltaicznego, pozwala na prosty i szybki zakup po niskiej cenie.
Instalatorom platforma sprzedażowa zapewnia dostęp do wielu ofert od licznych dostawców z całej Europy oraz szeroki wachlarz marek producentów. Kupujący znajdą tu przejrzyste informacje dotyczące cen i dostępności sprzętu PV. Dystrybutorzy z kolei skorzystają z ułatwionego wejścia na nowe rynki i sprzedaży nadwyżek magazynowych.
Globalny trend
Nowa platforma wpisuje się również w globalny trend szybkiego rozwoju eCommerce dla B2B. Inkwood Research przewiduje znaczący wzrost – globalny rynek eCommerce B2B został wyceniony na 21516,10 mld USD w 2022 r. i oczekuje się, że osiągnie 166315,23 mld USD do 2032 roku. sun.store wpisuje się w ten trend. Platforma może się już pochwalić nagrodą „Promising Startups of RE Industry” podczas 4. konferencji Solar Energy Storage Future w Hiszpanii.
Na platformie znajdziemy produkty od największych europejskich dystrybutorów, m.in. polskich Menlo Electric, Polenergia i BeeIN, holenderskiego Solar Today, hiszpańskiego AmaraNZero czy czeskiego Solarity. Dzięki temu instalatorzy mogą wybierać spośród najlepszych ofert dotyczących szerokiej gamy produktów – modułów, inwerterów oraz baterii.
– Dzięki sun.store kupowanie i sprzedawanie sprzętu fotowoltaicznego będzie łatwiejsze i sprawniejsze. Jak będzie to wyglądało w praktyce? Między innymi sprawimy, że instalatorzy będą mogli znacznie łatwiej znaleźć potrzebny sprzęt, co może skrócić czas spędzany na poszukiwaniach o połowę – Agata Krawiec-Rokita, sun.store Co-founder & CEO.
Korzyści dla instalatora:
- Opcja “kup teraz”
- Przejrzyste informacje o cenie i dostępności
- Wszystkie wiodące marki w jednym miejscu
- Dostępność stocków magazynowych
- Konkurencyjne ceny
- Bezpieczne opcje płatności
- Dostęp 24/7
Zalety dla sprzedawców:
- Automatyczne przesyłanie ofert
- Płatność tylko za rezultat
- Ekspansja wolna od ryzyka
- Niższe koszty pozyskania użytkowników
- Digitalowy proces obsługi klienta
- Likwidacja nadwyżki zapasów
- źródło: informacja prasowa
– Czytaj także: Czy w świecie PV nadchodzi era terawata? Bloomberg jest ostrożny, CEA wieszczy nagły wzrost
Źródło: informacja prasowa
Fot. Canva
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.