Fotowoltaika Platforma zakupowa, która łączy dystrybutorów sprzętu PV z instalatorami 17 października 2023 Fotowoltaika Platforma zakupowa, która łączy dystrybutorów sprzętu PV z instalatorami 17 października 2023 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. 10 października wystartowała nowa platforma łącząca dystrybutorów sprzętu PV z instalatorami. Znajdziemy tu szeroką ofertę produktową z całej Europy. W przypadku instalatorów platforma skraca proces zakupowy, dystrybutorom pomaga w sprzedaży nadwyżek magazynowych oraz dotarciu do nowych i zagranicznych klientów. Reklama Platforma dla instalatorów i dystrybutorów Mowa o platformie sun.store. Znajdziemy tu szeroką ofertę produktów, a także porównywarkę ofert. Skąd pomysł na tego typu platformę? Wielu europejskich dystrybutorów boryka się obecnie z problemem nadpodaży i nadwyżkami magazynowymi. Jest to spowodowane nadwyżką mocy produkcyjnych w Chinach (prawie 1 TW mocy produkcyjnych w 2023 roku wobec mniej niż 400 GW światowego popytu) i niewielkim spowolnieniem popytu (inflacja, wsparcie finansowe rządów, stabilizacja cen energii). Międzynarodowa platforma pozwoli im na poszerzenie swego zasięgu i współpracę z zagranicznymi instalatorami, którzy mogą być zainteresowani ich produktami. Instalatorom, poszukującym sprzętu fotowoltaicznego, pozwala na prosty i szybki zakup po niskiej cenie. Instalatorom platforma sprzedażowa zapewnia dostęp do wielu ofert od licznych dostawców z całej Europy oraz szeroki wachlarz marek producentów. Kupujący znajdą tu przejrzyste informacje dotyczące cen i dostępności sprzętu PV. Dystrybutorzy z kolei skorzystają z ułatwionego wejścia na nowe rynki i sprzedaży nadwyżek magazynowych. Wiata fotowoltaiczna – produkuje energię i chroni samochód Globalny trend Nowa platforma wpisuje się również w globalny trend szybkiego rozwoju eCommerce dla B2B. Inkwood Research przewiduje znaczący wzrost – globalny rynek eCommerce B2B został wyceniony na 21516,10 mld USD w 2022 r. i oczekuje się, że osiągnie 166315,23 mld USD do 2032 roku. sun.store wpisuje się w ten trend. Platforma może się już pochwalić nagrodą „Promising Startups of RE Industry” podczas 4. konferencji Solar Energy Storage Future w Hiszpanii. Na platformie znajdziemy produkty od największych europejskich dystrybutorów, m.in. polskich Menlo Electric, Polenergia i BeeIN, holenderskiego Solar Today, hiszpańskiego AmaraNZero czy czeskiego Solarity. Dzięki temu instalatorzy mogą wybierać spośród najlepszych ofert dotyczących szerokiej gamy produktów – modułów, inwerterów oraz baterii. – Dzięki sun.store kupowanie i sprzedawanie sprzętu fotowoltaicznego będzie łatwiejsze i sprawniejsze. Jak będzie to wyglądało w praktyce? Między innymi sprawimy, że instalatorzy będą mogli znacznie łatwiej znaleźć potrzebny sprzęt, co może skrócić czas spędzany na poszukiwaniach o połowę – Agata Krawiec-Rokita, sun.store Co-founder & CEO. Korzyści dla instalatora: Opcja “kup teraz” Przejrzyste informacje o cenie i dostępności Wszystkie wiodące marki w jednym miejscu Dostępność stocków magazynowych Konkurencyjne ceny Bezpieczne opcje płatności Dostęp 24/7 Zalety dla sprzedawców: Automatyczne przesyłanie ofert Płatność tylko za rezultat Ekspansja wolna od ryzyka Niższe koszty pozyskania użytkowników Digitalowy proces obsługi klienta Likwidacja nadwyżki zapasów źródło: informacja prasowa – Czytaj także: Czy w świecie PV nadchodzi era terawata? Bloomberg jest ostrożny, CEA wieszczy nagły wzrost Źródło: informacja prasowa Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.